Diferencies ente revisiones de «Ontoxenia»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m Moviendo 1 enllace(s) interllingüístico(s), agora proporcionao(s) por Wikidata na páxina d:Q193603
m Robó: Troquéu automáticu de testu (-\[\[\b([a-zA-ZáéíóúÁÉÍÓÚñÑ]+)(a\b)\]\]s\b +\1es)
Llinia 107:
* '''Invaginación o embolia'''. La gastrulación por invaginación o embolia producir a partir de celoblástulas. Consiste na penetración del hemisferiu vexetativu nel blastocele, formándose asina dos capes de blastómeros. La esterna recibe'l nome de ectodermo; la interna denominar endodermo. El endodermo delimita un nuevu cuévanu, llamada arquénteron, que constitúi'l futuru tubu dixestivu del animal. El arquénteron queda en contactu col esterior al traviés d'una abertura que se denomina blastoporo.
 
* '''Recubrimientu o epibolia'''. La gastrulación por recubrimientu o epibolia producir a partir de [[estereoblástula|estereoblástules]]s. Consiste na multiplicación activa de los micrómeros del polu animal que terminen per arrodiar, casi por completu, a los macrómeros del polu vexetativu. Los micrómeros son el ectodermo. Los macrómeros, que queden en posición interna, son el endodermo. Esti endodermo delimita un cuévanu dque ye'l arquénteron. El blastoporo queda constituyíu pola contorna circular llibre de la cúpula ectodérmica. La embolia y la epibolia, que se dan simultáneamente en dellos casos, conducen la formación d'una gástrula globosa, constituyida por dos fueyes blastodérmicas, el [[ectodermo]] y el [[endodermo]]. El endodermo delimita un cuévanu, el [[arquénteron]], que s'abrir al esterior al traviés del [[blastoporo]]. Ente'l ectodermo y el endodermo, ye dicir nel espaciu real o virtual que correspuende al primitivu blastocele, fórmase la tercer fueya blastodérmica que se denomina [[mesodermo]]. La embolia y la epibolia nun son les úniques modalidaes de gastrulación esistentes. En munchos grupos zoolóxicos, la formación de les fueyes blastodérmicas tien llugar de manera bien distinta. Ello refundia series duldes alrodiu de la posible [[homoloxía]] de les fueyes blastodérmicas nos diversos [[taxón|taxones]] de [[metazoos]].
 
* '''Delaminación'''. La gastrulación por deslaminación tien llugar a partir d'una [[celoblástula]]. Producir pola [[mitosis|división mitótica]] de los blastómeros según planos de división paralelos a la superficie del blastodermo. Los [[fusu mitótico|fusos mitóticos]] son radiales. Asina, la blástula, formada por una sola capa de célules, convertir nun xerme con doble capa celular. La capa esterna de célules constitúi'l ectodermo y la capa interna, el endodermo. El endodermo dixebrar del ectodermo (se delamina) y ente dambes fueyes forma una [[mesoglea]]. El endodermo delimita un cuévanu, el celénteron (denomináu tamién arquénteron), carente de blastoporo. El celénteron abrir al esterior secundariamente.