Diferencies ente revisiones de «Piedra»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-ikcionario +ikcionariu)
m Robó: Troquéu automáticu de testu (-\[\[\b([a-zA-ZáéíóúÁÉÍÓÚñÑ]+)(a\b)\]\]s\b +\1es)
Llinia 3:
La palabra '''piedra''' (del griegu πέτρα [''petra''] ‘piedra’) usar nel llinguaxe común y tamién en [[cantería]], [[arquitectura]] y [[inxeniería]] pa faer referencia a cualquier material d'orixe natural caracterizáu por una elevada consistencia.
 
Como materia primo, la piedra estrayer xeneralmente de [[cantera|canteres]]s, esplotaciones [[minería|mineres]] a cielu abiertu. La [[cantería]] ye unu de los oficios de más antigua tradición. La piedra ye tallada polos maestros tallistas.
 
La piedra ye'l material que meyor caltiense y más conocíu de los que sirvieron pa producir les primeres ferramientes, mientres el [[paleolíticu]], conocíes como [[industria lítico]], anque hai razones pa suponer qu'al empar s'usaron materiales de peor caltenimientu, como la madera, el güesu o les fibres vexetales.
Llinia 23:
**''[[Sillarejo]]'': pieces de piedra de menor tamañu que los sillares, procedentes tamién de cantera y llabrada coles mesmes con panales planos y a escuadra. El términu de sillarejo aplícase principalmente a les piedres que, a diferencia de los sillares, pueden remanase con una sola mano. Ye frecuente l'usu del términu sillarejo pa la disposición de les pieces en murios pedreses de manera qu'esiste distintu altor de pieza pa cada [[filada]]
**''[[Mampostería]]''. Toa piedra de cantera informe que nun puede escuadrarse y gástase nes fábriques con puchada d'amiestu y a rebote de porrillo. Tamién se llama piedra de mampostería a otra que nun ye de cantera y sácase de los ríos y tópase na superficie de la tierra. Pa la formación d'un mesmu [[paré|muro]] pueden combinase sillares y [[mampostería|mampuestos]].
*[[Arcu (arquitectura)|Arcos]] y [[bóveda|bóvedes]]s
 
=== Clasificación ===