Diferencies ente revisiones de «Resistencia italiana»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m Moviendo 1 enllace(s) interllingüístico(s), agora proporcionao(s) por Wikidata na páxina d:Q706633
m Robó: Troquéu automáticu de testu (-\[\[\b([a-zA-ZáéíóúÁÉÍÓÚñÑ]+)(a\b)\]\]s\b +\1es)
Llinia 118:
Nun se tienen cifres esactes de les víctimes fascistes que fueron executaes pola resistencia. Creáronse órganos d'investigación y tribunales específicos pa xulgar a los fascistes responsables d'abusos mientres los años de la guerra. Estos tribunales escepcionales taben so la presidencia d'un xuez al que se denominaba presidente del tribunal d'apelación ([[Oscar Luigi Scalfaro]] foi unu d'ellos). Estos tribunales actuaron con rapidez y severidá y dictaron numberoses condenes a muerte (que s'executaron) y enllargaes penes de reclusión.
 
Una dificultá importante cola que s'enfrentaron los primeros gobiernos de posguerra foi la negativa de dellos partisanos [[comunista|comunistes]]s y [[socialista|socialistes]]s a desmovilizarse y dexar les armes en delles zones del Norte d'Italia. Estos guerrilleros exercíen el poder local en munches zones rurales de forma autónoma, ensin depender del gobiernu central y de cutiu n'abierta oposición a les directives emanadas del [[Comité de Lliberación Nacional]]. Dacuando usaron el so poder pa cometer execuciones y matances contra otros miembros de la resistencia que yeren de filiación de [[derecha]] (esta situación perduró hasta la lliberación definitiva de too el país y el final de la guerra en [[1945]]). Numberosos partisanos fueron procesaos por estes razones, lo que dio llugar a un discutiniu pos ciertos grupos de [[esquierda]] consideraben qu'esti tratu oldeaba cola impunidá concedida a dellos funcionarios ex [[fascista|fascistes]]s que cometieren delitos similares o más graves.
 
Les vengaciones afectaron principalmente a quien se consideraba responsables de les masacres del periodu nel que les escuadres fascistes actuaben con impunidá, a los fascistes que sofitaren la entrada d'Italia na guerra, a quien participaren nes deportaciones d'italianos a Alemaña (cerca de 650.000 militares y 40.000 civiles, ente ellos 7.000 xudíos) y a los torturadores de la [[República Social Italiana]], anque tamién hubo simples vengaciones arbitraries.