Diferencies ente revisiones de «Sousafón»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m Moviendo 1 enllace(s) interllingüístico(s), agora proporcionao(s) por Wikidata na páxina d:Q499387
m Robó: Troquéu automáticu de testu (-\[\[\b([a-zA-ZáéíóúÁÉÍÓÚñÑ]+)(a\b)\]\]s\b +\1es)
Llinia 4:
 
== Historia ==
El sousafón desenvolver mientres la [[años 1890|década de 1890]] per parte de [[:en:J.W. Pepper & Son, Inc.|J.W. Pepper]] a pidimientu de Sousa, quien nun taba satisfechu coles [[tuba|tubes]]s utilizaes por aquella dómina na banda de los [[Cuerpu de Marines de los Estaos Xuníos|Marines estadounidenses]]. Mientres aquel períodu, utilizaba helicones, que recuerden daqué a los sousafones actuales, pero que tienen una [[campana (vientu)|campana]] dirixida escontra riba y alantre. Los primeres sousáfonos teníen campanes verticales y güei conocer como "recoyedores d'agua". Sousa quería una tuba que dirixiera'l soníu escontra riba y percima de la banda y que tuviera un soníu templao y lleno, al contrariu de los helicones, que yeren direccionales. Contrariamente a la creencia popular, nun se desenvolvió primeramente como un preséu pa colar; la versión col pabellón palantre nun s'estrenó hasta mediaos de los [[años 1920|años 20]]. La banda profesional de John Philip Sousa empecipióse dempués d'abandonar a los Marines y colar con ellos una sola vegada, mientres tola so esistencia.
 
== Estructura ==
Llinia 15:
Nes bandes de marcha grandes, el pabellón o campana cubrir con una tela afecha de forma tirante, llamada ''calcetu'', lo que dexa a la sección de sousáfonos presentar el nome, iniciales o mascota de la facultá, nel casu de les bandes de les universidaes estadounidenses, al empar qu'amenorga la posibilidá de qu'un espectador llance oxetos dientro de la campana del preséu.
 
El sousafón ye un elementu importante de la tradición de bandes de metales de [[Nueva Orleans]], y entá s'utiliza en grupos como la [[Dirty Dozen Brass Band]]. Igualmente, ye preséu emblemáticu de les bandes populares de dellos países d'América Llatina como México (onde se-y conoz tamién como [[tuba]]) comúnmente coles bandes y apocayá colos grupos norteños y Venezuela, onde integra les [[Banda de música|bandes]] o orquestes de diversos conceyos, conocíes como [[retreta|retretes]]s.
 
== Enllaces esternos ==