Diferencies ente revisiones de «Historia de Francia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Océano +Océanu)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Juana +Xuana)
Llinia 42:
Dempués de la dinastía Merovinxa, asocedería-y la [[Dinastía Carolinxa]], cuando [[Carlos Martel]], vencedor frente a los árabes, alzar en dueñu del reinu de los merovinxos; el so sucesor [[Pipino el Curtiu]], llogró'l consentimientu del Papa pa destituyir a los merovinxos y alzase nel primer rei de la dinastía en 751, y conquistó tierres lombardes creando con ellos los Estaos de la Ilesia, tamién conocíos como los [[Estaos Pontificios]] o "Patrimoniu de San Pedro", pos-y los donó al Papa y declárase coles mesmes garante de los mesmos.<ref>G. Bührer-Thierry, ''L'Europe carolingienne'' (714-888), 1999, p.19</ref> Mientres la Edá Media, la primer unión política duradera (les anteriores fueron más bien efímeres) realizar con [[Carlomagno]], quien amás conquistó otres tierres formando un Imperiu, que depués los sos nietos estremaron. Nel periodu carolinxu producióse un notable desenvolvimientu de les artes y les lletres, que se conoz como'l ''"Renacimientu Carolinxu"''.
 
[[Archivu:Joan of Arc miniature graded.jpg|thumb|upright|[[JuanaXuana d'Arcu]], una de les figures clave de la [[Guerra de los Cien Años]].]]
La [[Dinastía de los Capetos]] (o Capeta) llegó a gobernar Francia, que se foi subdividiendo sucesivamente cada vez más, característica que se denominó "[[Feudalismu]] clásicu". En tou esti periodu'l rei hubo d'enfrentase de cutio a los demás nobles del so reinu, en teoría los sos vasallos, pero que dacuando adqueríen demasiáu poder como pa desafiar abiertamente l'autoridá real. Nesti periodu producieron les [[Cruzaes]] y la [[Guerra de los Cien Años]]. Francia inventó'l [[arte góticu]], y hubo tiempu nel que con toa Europa foi víctima de la peste bubónica, epidemia que foi llamada la "[[Peste negro]]". Tamién participó del [[Humanismu renacentista|Humanismu]] que sería precursor del [[Renacimientu]].