Diferencies ente revisiones de «Principiu d'esclusión de Pauli»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m plurales mal formaos
Llinia 6:
Históricamente'l principiu d'esclusión de Pauli foi formuláu pa esplicar la estructura atómica y l'organización de la tabla periódica, y consistía n'imponer una restricción sobre la distribución de los electrones nos distintos estaos cuánticos. Darréu, l'analís de sistemes de partícules idéntiques llevó a la conclusión de que cualquier estáu tenía de tener una simetría so intercambiu de partícules peculiar, lo cual implicaba qu'esistíen dos tipos de partícules: fermiones, que satisfadríen el principiu de Pauli, y bosones, que nun lo satisfadríen.
El principiu d'esclusión de Pauli axusta que 2 [[fermiones]] nun pueden ocupar el mesmu [[estáu cuánticu]] dientro del mesmu sistema coles mesmes, ente que pal casu de los electrones axusta que ye imposible pa 2 electrones nun mesmu átomu de tener los mesmos 4 valores pa los [[númberos cuánticos]] onde esos 4 númberos inclúin el numbero cuánticu principal, el numbero cuánticu pel momento angular, el numbero cuánticu magnéticu y por peracabo'l numbero cuánticu de spin.
Como se dixo, el principiu d'esclusión de Pauli solo ye aplicable a fermiones , esto ye, partícules que formen estaos cuánticos antisimétricos y que tienen [[espín]] semientero. Son fermiones, por casu, los [[electrón|electrones]] y los [[quark|quarks]] (estos postreros son los que formen los protones y los neutrones). Sicasí, partícules como'l [[fotón]] y el (hipotéticu) [[gravitón]] nun obedecen a esti principiu, yá que son [[bosón|bosones]], esto ye, formen estaos cuánticos simétricos y tienen espín enteru. De resultes, un ensame de fotones puede tar nun mesmu estáu cuánticu de partícula, como nos [[láser]]yees.
 
Ye senciellu derivar el principiu de Pauli, basándonos nel teorema espín-estadística aplicáu a [[partícules idéntiques]]. Los fermiones de la mesma [[física de partícules|especie]] formen sistemes con estaos totalmente antisimétricos, lo que pal casu de dos partícules significa que: