Diferencies ente revisiones de «Mallorca»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 28:
 
== Denominación y etimoloxía ==
De la dómina clásica, predominen les denominaciones de conxuntu referíes al archipiélagu balear, polo xeneral estremando les Baleares ([[Mallorca]], [[Menorca]] y [[Cabrera (islla)|Cabrera]]) de les Pitiüses ([[Eivissa]] y [[Formentera]]), pero dalgunos testos tamién empiecen a dar nome a caúna de les islesislles.
 
Desconozse como denominaron Mallorca los fenicios, a diferencia del que pasa con Ebusus, pero sabemos que los griegos denominaron Gimnèsies les Baleares estrictes y Cromiussa la isla de Mallorca. La terminación en -ussa ye d'orixe foceu, y común na toponimia insular clásica.
 
Pero tantu griegos como romanos usaron denominaciones relatives a les dimensiones de les dos islesislles más importantes, del tipu la mayor (o la más grande) o la menor (o la más pequena) de les Gimnèsies o Balearides, y con esta denominación atopar a les plaquetas de patronalgu, de producción local, de la ciudá federada de Boccoris; de manera coherente, tamién se documenta el términu Balear Mayor y Balear Menor, y, resumidament y de manera autónoma, a cencielles la mayor y la menor. La denominación de Maiorica, xuntu cola so pareya Minorica, nun ye citada hasta'l sieglu IV.
 
Asina, pos, Mallorca podría venir del llatín Maiorĭcan, col significáu de la mayor, n'oposición a la menor de les Baleares, Minorĭcan. Etimológicamente, la forma Mallorca presenta l'anomalía de la ll como derivación de la y o j llatina, evolución impropia del catalán, a pesar de que la so pronunciación antigua yera Maiorca. La esplicación más coherente d'esta evolución ye'l d'una ultracorrecció, de xuru d'orixe continental, de la iodització intervocálica típica del [[mallorquín]] (oreia per oreya, paia por paya).
Llinia 53:
 
== Población ==
La isla tien una población censada de 859.289 habitantes (2015), de la que pocu menos de la metá vive na capital, Palma (405.318) (1 de xineru de 2011. Mallorca ye la isla más poblada de Baleares y la segunda isla más poblada d'España, dempués tinerfeña nes IslesIslles Canaries.
 
Los conceyos que lu siguen en población son Calvià (52.451), [[Manacor]] (40.873), Inca (29.966), [[Llucmajor]] (36.959), [[Marratxí]] (34.385), [[Alcúdia]] (19.243), [[Felanitx]] (18.482) y [[Pollença]] (16.114) (datos del INE, 1 de xineru de 2011). La área metropolitana de la capital, que s'estiende polos conceyos de Palma, Calvià, Marratxí y Llucmajor, asitiaos a la Badea de Palma, tien más de 500.000 habitantes. Sicasí, el conceyu menos pobláu ye'l de Escorca (284), asitiáu a la Sierra de Tramuntana. La isla recibe añalmente, gracies al turismu como principal actividá dientro de la isla, unos 12 millones de visitantes; esto fai que pel branu la población d'estes ciudaes multiplíquese. Destaca igualmente un eleváu númberu d'estranxeros residentes.