Diferencies ente revisiones de «Pompeyo Trogo»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 9:
Al paecer Trogo tenía conocencies enciclopédiques. Siguiendo l'exemplu de [[Aristóteles]] y [[Teofrasto]] escribió llibros alrodiu de la naturaleza, de los animales y les plantes. Parte de la gran obra de [[Pliniu'l Vieyu]], [[Naturalis Hestoria]] basar nos apuntes de Trogo.
 
La so principal obra, llamada ''Historiae Philippicae'' (''Histories Filípiques'') ta estructurada en cuarenta y cuatro llibros, y llámase asina n'honor al fundador del [[Reinu de Macedonia|Imperiu Macedoniu]], [[Filipu II de Macedonia|Filipu II]], que ye la tema central de la narración. La obra fala de les partes del mundu que fueron conquistaes por [[Alexandru Magno]] y los sos sucesoressocesores. Trogo empieza'l so trabayu falando del llexendariu [[Nino]], fundador de [[Nínive]] y termina en [[9]]. [[Juniano Justino|Justino]] escribió'l ''epítome'' del trabayu perdíu de Trogo y una serie de resumes de los sos llibros. L'últimu relatu recoyíu por Justino fala de la recuperación de les águiles perdíes frente a los [[partos]] ([[20 e.C.|20 e.C.]]). La etnografía y xeografía característiques de la obra del historiador, confirieron a la mesma una inxustificada reputación como obra universal, a pesar de que nunca foi tal la intención de Trogo.
 
Trogo nun menta la hestoria de Roma hasta que la República entró en contactu con [[Antigua Grecia]] y [[Oriente]]. Los escritos del historiador tán basaos nos trabayos de diversos historiadores griegos de l'Antigüedá, como [[Teopompo]], [[Éforo de Cime|Éforo]], [[Timeo de Tauromenio|Timeo]] o [[Polibio]]. Ye probable que Trogo nun axuntara la información procedente d'esti historiadores por sigo mesmu, sinón que yá ésta fuera compilada nun llibru por dellos griegos (probablemente [[Timagenes]] d'Alexandría).