Diferencies ente revisiones de «Imperiu Gupta»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Jainismo +Xainismu)
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 15:
| p3 = Imperiu kushán
| p4 = Dinastía Bharshiva
<!-- s1, s2, etc. son países sucesoressocesores -->
| s1 = Gurjara-Pratihara
| bandera_s1 =
Llinia 81:
| datos_superficieX =
| moneda =
<!----- Entidaes predecesores y sucesoressocesores que se van amosar ensin banderes
(útil cuando son munches). pnX son predecesores, snX son sucesoressocesores ----->
| pn1 =
| pnX =
Llinia 98:
Nesta etapa'l [[hinduismu]] adquier los sos principales característiques: les principales divinidaes, les práctiques relixoses y l'importancia de los templos.
 
Mientres esti periodu fueron tan grandes el comerciu y los intercambios col esterior, que la mitoloxía y arquitecturaarquiteutura hinduista y [[budista]] espandir por [[Borneo]], [[Camboya]], [[Indonesia]] y [[Tailandia]].
 
== Hestoria ==
Llinia 105:
=== Srigupta y Ghatótkacha. ===
 
El momentu más probable pal reináu de [[Sri Gupta]] ye c. 240-280 CE. Dellos historiadores modernos, qu'inclúin a [[Rakhaldas Bandyopadhyay]] y KP Jayaswal, creen qu'él y el so fíu fueron posiblemente feudatarios de los Kushan . El so fíu y sucesorsocesor [[Ghatotkacha]] gobernó probablemente de c. 280-319 CE. En contraste col so sucesorsocesor, [[Chandragupta I]], a quien se menta como Maharajadhiraja , él y el so fíu Ghatotkacha mentar n'inscripciones como Maharaja . A principios del sieglu V los Gupta establecieron y gobernaron unos pequeños reinos hindús en [[Magadha]] y alredor de lo qu'anguaño ye [[Bihar]] .foi asocedíu pol so fíu Ghatotkacha. <ref>[http://arquehistoria.com/el-esplendor-de-la-india-antigua-los-gupta-17571] La India imperial de los Gupta. {{es}}</ref>
 
=== Chandragupta I ===
Llinia 141:
Cola dinastía de los Gupta, que '''unificó económica y políticamente''' a gran parte de la India, el [[arte de la India]] y la cultura polo xeneral algamaron una gran rellumanza y refinamientu, hasta'l puntu de que ye precisu falar d'un [[arte Gupta]] que resultó «clásicu» y, asina, modelu pal arte hindú posterior, inclusive'l de los nuesos díes.
 
[[Ciencia]], [[filosofía]], [[arquitecturaarquiteutura]], [[escultura]], [[pintura]], [[lliteratura]], [[música]] y [[danza]], cultívense intensamente; el [[sánscritu]] caltúvose como llingua lliteraria.
 
=== Arte ===
Llinia 182:
* [[Música de la India]]
* [[Dances de la India]]
* [[ArquitecturaArquiteutura de la India]]
 
== Referencies ==