Diferencies ente revisiones de «Forma musical»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-en Italia +n'Italia)
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 6:
 
== Forma musical, estructura y xéneru ==
El conceutu de forma nun puede aprendese direutamente. Solo la escucha de la obra, el so desenvolvimientu nel tiempu, dexa la percepción. Históricamente, el [[compositor]] que titulaba una obra rellacionándola con una forma precisa, podía indistintamente faer referencia a los sos aspeutos xenéricos (esto ye, al so destín), o a la so estructura musical (esto ye, a la so arquitecturaarquiteutura), o inclusive a los dos al empar, aspeutos xenéricos y aspeutos estructurales, yá que tán de cutiu inxeríos. Ye lo que de manera natural produció un desliz semánticu, y que numberosos términos que designen distintes formes ―[[motete]], [[fuga]], [[aria]], [[rondó]], etc.― revistiérense de sentíos distintos, unes vegaes cercanos al conceutu de [[xéneru musical]], otres vegaes cercanos al d'estructura musical.
 
Un exemplu bultable ye'l del términu «sonata» que, según el contestu, puede designar el «[[Sonata|xéneru sonata]]», o bien la «[[Estructura sonata|forna sonata]]» presente n'estremaos xéneros, por casu la sonata clásicu-romántica, el cuartetu o la sinfonía, que la empleguen en dalgunos de los sos movimientos, y polo que son conocíos como "xéneros sonato-sinfónicos".
Llinia 16:
: Por casu, la «[[sinfonía]]», forma carauterística de los periodos [[Música clásica|clásicu]] y [[Música del romanticismu|románticu]], ye tradicionalmente descrita como la socesión de los ''cuatro'' movimientos siguientes: ''allegro'', ''lentu'', ''menuet'' y ''rondó.'' Agora bien, ye bien fácil atopar sinfoníes en que'l marcu allóñase pocu o enforma d'esti plan ideal» ―por casu, la ''Sinfonía n° 34 en do mayor'' K. 338 de [[Wolfgang Amadeus Mozart|Mozart]] nun tien más que ''trés'' movimientos, ente que la ''[[Sinfonía n.º 6 (Beethoven)|Sinfonía Pastoral]]'' de [[Ludwig van Beethoven|Beethoven]] tien ''cinco―'': a pesar d'estes esceiciones estructurales, tales obres tienen de considerase, naturalmente, como pertenecientes claramente a la forma «sinfonía».
* Desgraciadamente, ye necesario señalar que'l términu de «forma» ye de cutiu emplegáu como sinónimu de ''«estructura»'', lo que produz fatalmente dellos nuevos tracamundios: por casu, «[[forma binaria]]» por «estructura binaria».
: Por casu, cuando se diz que'l segundu [[Movimientu (música)|movimientu]] de tal [[sinfonía]] ta escritu en ''«forma de lied»'', esto nun significa de nenguna manera que se trata de la «''[[Lied|forma lied]]''» (que ye una amuesa a les clares de ''[[música vocal]]'' ''y non de'' ''[[música sinfónica]]''), sinón más bien que «la so arquitecturaarquiteutura sigue la estructura musical davezu acomuñada a esta forma vocal», a saber: A B A'. ''Apréciase qu'una espresión tal que'' «forma lied» puede, según el contestu, aludir a una verdadera forma, o bien a una simple estructura.
* Si'l términu '''forma''' utilízase como un puru sinónimu de «estructura musical», alude de fechu a la definición mesma de la estructura, organización de los elementos constitutivos d'una obra: la so arquitecturaarquiteutura compositiva, el so desenvolvimientu, la disposición de les idees musicales, les sos imitaciones, les sos reexposiciones, etc.
: Ello ye que la célebre teoría de les formes musicales, ellaborada nel sieglu XVIII por J. Mattheson, J.A. Scheibe, Joseph Riepel y Heinrich Christoph Koch, ye de fechu una «teoría de les ''estructures'' musicales».
P'atayar tracamundios, paecería preferible utilizar el términu de «estructura», más bien que falar de «forma lied», de [[Forma binaria|forma binaria»]], de «[[forma sonata]]», etc. Falaríase asina de «estructura lied», «estructura binaria», de «estructura sonata», etc. Nesti momentu, el términu «forma», tomáu nel sentíu de «estructura», ye emplegáu inda de forma bien frecuente.