Diferencies ente revisiones de «Historia de Francia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 40:
Anque s'instauró una división política ente l'oeste ([[Neustria]]) y l'este ([[Austrasia]]), el nome de la [[Galia]] siguió usándose ente los cristianos hasta la dinastía siguiente de los [[Carolinxos]]. A la fin de la dómina merovinxa, los reis perdieren la mayoría de la so poder, ente que los mayordomos de palaciu», aristócrates francos, dirixíen los asuntos del reinu.
 
Dempués de la dinastía Merovinxa, asocedería-y la [[Dinastía Carolinxa]], cuando [[Carlos Martel]], vencedor frente a los árabes, alzar en dueñu del reinu de los merovinxos; el so sucesorsocesor [[Pipino el Curtiu]], llogró'l consentimientu del Papa pa destituyir a los merovinxos y alzase nel primer rei de la dinastía en 751, y conquistó tierres lombardes creando con ellos los Estaos de la Ilesia, tamién conocíos como los [[Estaos Pontificios]] o "Patrimoniu de San Pedro", pos-y los donó al Papa y declárase coles mesmes garante de los mesmos.<ref>G. Bührer-Thierry, ''L'Europe carolingienne'' (714-888), 1999, p.19</ref> Mientres la Edá Media, la primer unión política duradera (les anteriores fueron más bien efímeres) realizar con [[Carlomagno]], quien amás conquistó otres tierres formando un Imperiu, que depués los sos nietos estremaron. Nel periodu carolinxu producióse un notable desenvolvimientu de les artes y les lletres, que se conoz como'l ''"Renacimientu Carolinxu"''.
 
[[Archivu:Joan of Arc miniature graded.jpg|thumb|upright|[[Xuana d'Arcu]], una de les figures clave de la [[Guerra de los Cien Años]].]]
Llinia 51:
Tres el final de la [[Edá Media]], Francia esperimenta'l so afitamientu como nación. Les [[Guerres de relixón de Francia]] apoderen la vida del país dende'l [[sieglu XVI]] pacificándose internamente col [[Edictu de Nantes]] (la paz esterior nun llegaría sinón hasta la primer metá del [[sieglu XVII|XVII]], cuando se celebra la [[Paz de Westfalia]]).
 
Na primer parte del sieglu XVI, el rei francés [[Francisco I de Francia|Francisco I]], enfrentar al rei [[Carlos I d'España]], quien por coincidencia dinástica yera coles mesmes [[Carlos V del Sacru Imperiu Romanu]]. D'esta manera quedaron abiertamente enfrentaes la [[Casa de Borbón]] y la [[Casa d'Austria]], y nos campos d'Italia y de los Países Baxos apostáronse'l dominiu d'Europa. Pela so parte [[Enrique II de Francia|Enrique II]], sucesorsocesor de Francisco I nun duldar n'aliase colos turcos pa siguir la llucha del so padre.
 
Francia participa de la puxanza de los descubrimientos xeográficos particularmente nel nuevu mundu. Na actividá intelectual, [[René Refugues|Refugues]] marcó decisivamente la orientación del pensamientu occidental col so [[Racionalismu]].