Diferencies ente revisiones de «La Española»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 80:
La Española ye la segunda isla más grande del Caribe (dempués de [[Cuba]]), con una superficie de 76&nbsp;480&nbsp;km² (29&nbsp;530 milles cuadraes). Haití tien 27&nbsp;500&nbsp;km² (10&nbsp;620 milles cuadraes), la República Dominicana 48&nbsp;440&nbsp;km² (18&nbsp;704 milles cuadraes).<ref name="usat201001">{{cita noticia |nome=Marisol |apellíu=Bellu |títulu=Hispaniola comparison |url=http://www.usatoday.com/news/world/2010-01-21-Haiti-Dominican_N.htm?csp=34&utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+usatoday-NewsTopStories+%28News+-+Top+Stories%29 |editorial=USA Today |fecha=21 de xineru de 2010}}</ref>
 
La isla de Cuba atopar a 80 kilómetros (50 milles) al noroeste, cruciando'l [[Pasu de los Vientos]], al suroeste atópase [[Xamaica]], dixebrada pol [[canal de Xamaica]]. [[Puertu Ricu]] atopar al este de La Española al traviés del [[canal de la Mona]]. [[Les Bahames]] y les [[IslesIslles Turques y Caicos]] atopar al norte. El so puntu más occidental ye conocíu como Cap Carcasse.
 
Cuba, La Española, Xamaica y Puertu Ricu conócense colectivamente como les [[Antillas Mayores]]. Les Antillas Mayores tán compuestes de roques continentales, a diferencia de les [[Antillas Menores]], que son na so mayoría nueves islesislles [[volcániques]] o de [[coral]].
 
La isla cunta con cinco grandes cadenes montascoses: la [[Cordal Central (República Dominicana)|Cordal Central]], que toma la parte central de la isla, que s'estiende dende la mariña sur de la República Dominicana nel noroeste d'Haití, onde se-y conoz como'l Macizu du Nord. Esti cordal tien el picu más altu de les Antillas, el [[Picu Duarte]], que atópase a 3087 metros (10&nbsp;128 pies) sobre [[nivel del mar]]. La [[cordal Septentrional]] cuerri paralela al Cordal Central al traviés del estremu norte de la República Dominicana, estendiéndose nel [[Océanu Atlánticu]], como la [[península de Samaná]]. El cordal Central y cordal Septentrional tán dixebraes peles tierres baxes del [[valle del Cibao]] y l'enllanada costera del Atlánticu, que s'estienden escontra l'oeste d'Haití como'l Nord Plaine du. La más baxa ye la [[Cordal Oriental (República Dominicana)|cordal Oriental]], na parte oriental del país.