Diferencies ente revisiones de «Esistencialismu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 12:
Unu de los sos postulaos fundamentales ye que nel ser humanu "la [[esistencia]] preciede a la [[esencia]]" (Sartre), esto ye, que nun hai una naturaleza humana que determine a los individuos, sinón que son los sos actos los que determinen quién son, según el significáu de les sos vides. L'esistencialismu defende que l'individuu ye llibre y totalmente responsable de los sos actos. Esto afala nel ser humanu la creación d'una [[ética]] de la responsabilidá individual, estremada de cualesquier [[sistema de creencies]] esternu a él.
 
En llíneesllinies xenerales l'esistencialismu busca una [[ética]] que supere a los moralismos y prexuicios; esto, al observador [[neófito]] puede resulta-y contradictoriu, una y bones la ética buscada pol esistencialismu ye una ética universal y válido pa tolos seres humanos, que munches vegaes nun coincide colos postulaos de les diverses morales particulares de caúna de les cultures presistentes.
 
== Hestoria ==
Llinia 95:
Los detractores de Sartre calificáron-y d'un filósofu decimonónicu» a lo cual Sartre respondió (fines de los años 1970) «ye ciertu, porque lo d'agora nun ye verdadera filosofía», per otra parte Sartre definió concretamente al so esistencialismu como un [[humanismu]] refutando a quien-y tacharon de [[nihilismu|nihilista]].
 
Ye prácticamente imposible resumir en poques llíneesllinies al esistencialismu sartreano porque ta rellacionáu con otros ''ismos'' de la so dómina y de tolos tiempos.
 
Mientres la vida de Sartre, ésti foi especialmente atacáu por quien lo desfamaben<ref>[http://dle.rae.es/?w=?formList=form&w=Desfamar#]</ref> de [[ateísmu|atéu]] y [[materialismu|materialista]] queriendo presentar a Sartre como un "amoral", sicasí de toos el pensadores esistencialistes ye quiciabes el más moralista o, meyor dichu, el más [[ética|eticista]].