Diferencies ente revisiones de «Sacramento»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-u]] el + u]]'l )
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 17:
Nesi añu, con permisu del gobiernu [[Méxicu|mexican u]]'l capitán John Sutter, un suizu que tenía escapao del so país pa evitar dir a la cárcel por deldes, construyó un asentamientu y llamolu New Helvetia (Nueva Suiza), n'homenaxe al so país d'orixe. Construyó'l Fuerte Sutter, que ta restauráu y puede visitase anguaño, y tamién un embarcaderu (''Embarcadero'') nel ríu Sacramento. Llamó a un constructor de molinos, James Marshall, pa que lu ayudara a llevantar l'asentamientu. Elli foi el qu'atopó, en 1848, una pepita d'oru, y l'espardimientu de la noticia dio orixe a la fiebre del oru de California de [[1849]].
[[Imaxe:Sutterfort.jpg|right|thumb|220px|Interior del Fuerte Sutter]]
Esi mesmu añu New Helvetia tomó, del ríu de Sacramento, el so nome, y algamó l'estatus urbanu al añu siguiente. Pesie al so calter de ciudá conflictiva, porque taba enllena de mineros con bien de perres por gastar, y a sufrir dos inundaciones en 1849 y [[1853]] y un fueu en [[1852]], la ciudá llogró convertise na capital de California en [[1854]], magar que tuvo que pagar un millón de [[dólar estaunidenseestauxunidense|dólares]] pa consiguilo.
 
En [[1855]] entamó la construcción del ferrocarril del valle de Sacramentu, y la so acabación al añu siguiente fizo de la ciudá la estación terminal del primer ferrocarril de California. Darréu aportaron el [[Pony Express]] y, en [[1861]], el telégrafu trescontinental. En 1869 una llinia de ferrocarril (''Central Pacific Railroad'') xunió per tren les dos costes del país. La so apertura fizo qu'un viaxe que primero duraba seis meses pudiera facese de magar en seis díes, y permitió que los granxeros de Sacramento pudieran vender los sos productos a les ciudaes de la costa atlántica de los Estaos Xuníos. L'espoxigue d'esta actividá y la decayencia de la minería del oru ficieron que l'agricultura entamara a ser la principal actividá económica de la ciudá.
Llinia 23:
Na primera metá del [[sieglu XX]] aportaron a la ciudá dos instalaciones militares. La base aérea de Mather Field creose demientres la [[Primera Guerra Mundial]] como un llugar pa preparar los aviones que teníen de volar a [[Europa]]; y la base aérea de McClellan, inaugurada en [[1937]], convirtióse nuna importante base d'operaciones demientres la [[Segunda Guerra Mundial]]. Eses instalaciones traxeron bien de trabayu a la zona, y munchos de los qu'aportaron con elles asentáronse y desarrollaron industries y empreses dempués de l'acabación de la guerra. North Sacramento foi el llugar nel que abrió, en [[1945]], el primer centru comercial suburbanu (''shopping mall'') de los Estaos Xuníos.
 
El so centru urbanu, como'l de la mayoría de les ciudaes estaunidensesestauxunidenses, entró en decayencia na década del 1950 pola emigración masiva de la xente económicamente más poderosa a los suburbios. Sicasí, nos caberos años hai un resurdimientu del centru de la ciudá, que conservó y restauró los sos distritos históricos y vio como se desarrollaben proyectos inmobiliarios que traíen nueva vida al downtown urbanu.
 
== Economía ==