Diferencies ente revisiones de «Baltimore»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-<references /> +{{llistaref}})
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 17:
Les llanures arenoses qu'arrodien la ensenada de Chesapeake yeren ideales pal cultivu del [[tabacu]], que convirtiose na base de la economía de la zona. Un terrenu de 550 [[acre|acres]], que recibía'l nome de Cole's Harbor, foi vendíu a unos propietarios de tierres de Baltimore, Daniel y Charles Carroll, en [[1696]]. Estos parceláronla en llotes d'un acre d'estensión y vendiéronlos a colonos pa que los desarrollaran. Estes parceles convirtiéronse'n Baltimore town, que medró rápidamente en tamañu y en volume de comerciu. Pa [[1742]] yá salíen con regularidá barcos cargaos de tabaco hacia Europa del puertu de Baltimore.
[[Imaxe:Baltimore_Fire_1904_-_West_from_Pratt_and_Gay_Streets_3a.jpg|right|thumb|300px|El gran incendiu de 1904 redució a escombru más de 70 manzanes del centru de la ciudá.]]
Nos afluentes del ríu Patapsco teníense instalao tamién bien de molinos, que la producción de so (granu, farina) taba orientada a la esportación a les colonies azucareres ingleses del [[mar Caribe|Caribe]]. La [[Revolución de les trece colinies|revolución de les colonies americanes]] escontra'l dominiu inglés finó con esi comerciu, lo que perxudicó enforma a Baltimore. Esti perxuiciu amenorgose al permitir el Congresu estaunidenseestauxunidense, en [[1776]], que los ciudadanos particulares armaran y equiparan los sos barcos pa la guerra; l'actividá corsaria entamó a ser una industria con puxu na ciudá, que yá d'aquella yera un importante centru de construcción naval. L'actividá antibritánica de los sos ciudadanos ganó pa la ciudá una reputación de radicalismu políticu que persistió demientres el [[sieglu XIX]]. Baltimore foi el llugar nel que s'axuntó'l Congresu Continental tres de la ocupación de [[Filadelfia]] polos británicos en [[1777]].
 
Tres de la independencia estaunidenseestauxunidense la ciudá algamó l'estatus de ciudá de [[1797]], y reinició l'actividá esportadora de granu, especialmente haza América del Sur. El desplome del so comerciu marítimu, a primeros del sieglu XIX, favoreció la construcción del primer ferrocarril públicu del país en 1828; esto conectó a la ciudá con otres partes del país, permitiendo d'esa forma medrar les sos posibilidaes comerciales. Demientres la [[Guerra Civil estaunidenseestauxunidense]] Maryland, pese a ser un estáu que reconocía la esclavitú, foi unionista, pero la ciudá dividiose. Esto fizo desaparecer el comerciu colos estaos de la Confederación y perxudicó enforma el que caltenía colos estaos de la Unión, magar que Baltimore supo sacar provechu de la so condición de centru d'entrenamientu militar. Amás, la xera de reconstrucción de la ciudá tres de la guerra traxo a la ciudá una de les sos dómines de mayor prosperidá.
 
===Sieglu XX===