Diferencies ente revisiones de «A Pastoriza»

Contenido eliminado Contenido añadido
m YoaR treslladó la páxina "Pastoriza" a "A Pastoriza"
mSin resumen de edición
Llinia 1:
{{llocalidá}}
'''Pastoriza''' (oficialmente y en gallegu '''A Pastoriza''')<ref>{{cita web
|url= http://www.boe.es/aeboe/consultes/bases_datos/doc.php?id=BOE-A-2000-3745
|títulu= Decreto 6/2000, de 7 de xineru, pol que s'aprueba'l nomenclátor correspondiente a les entidaes de población de la provincia de LlugoLugo.
|editor= [[Boletín Oficial del Estáu]]
|fechaacceso= 11 de marzu de 2012
|}}</ref> ye un conceyu [[España|español]] de la [[provincia de LlugoLugo]] en [[Galicia]], perteneciente a la contorna de la [[Tierra Llana (LlugoLugo)|Tierra Llana]]. Por él escurre'l ríu más importate de Galicia y unu de los más caudalosos d'España, el [[ríu Miño]], que naz nel vecín conceyu de Meira.
 
Población en [[2003]] ye 3.911 persones y 3.437 en [[2011]] según el [[INE (España)|INE]].
 
== Parroquies ==
Llinia 18:
* Cadavedo (San Bartolomeu)
* Crecente (O Salvador)
*[[Fomiñá (O Salvador)]]
* Gueimonde (San Mamede)
* Lagoa (San Xoán)
* Loboso (Santu André)
||
* A Pastoriza (O Salvador)
* Pousada (Santa Catarina)
* A Regueira (San Vicente)
Llinia 29:
* Saldanxe (San Miguel)
* San Cosme de Piñeiro (San Cosme)
* San Martín de Corbelle (San Martiño)
* Úbeda (San Xoán)
* Vián (Santa María)
Llinia 35:
 
== Monumentos ==
El patrimoniu artísticu ded'A Pastoriza destaca polos sos numberosos [[cruceiro]]s, capiyes ya ilesies rurales que chisquen tol términu municipal. El templu de Bretoña considérase trubiecu de la [[diócesis de Mondoñedo-Ferrol]], porque foi l'antigua see episcopal Britoniensis hasta'l sieglu VIII.
 
El patrimoniu artísticu de Pastoriza destaca polos sos numberosos [[cruceiro]]s, capiyes ya ilesies rurales que chisquen tol términu municipal. El templu de Bretoña considérase trubiecu de la [[diócesis de Mondoñedo-Ferrol]], porque foi l'antigua see episcopal Britoniensis hasta'l sieglu VIII.
 
Na llaguna de Fonmiñá, nacencia del ríu Miño, hai un monumentu y un cruceiro, obres de Paz Picallo y Manuel Mayu, respectivamente.
 
== Fiestes ==
San Salvador, A Pastoriza (setiembre); Santa María, en Bretoña (23-25/agostu y 8 de setiembre); Santiago, en Reigosa (25/xunetu); San Pedro, en Regueira (29/xunu); Fiesta Celta, en Bretoña (agostu), Virxe del Carmén, en Ubeda (2ªselmana de xunetu), San Xoan en Lagoa (en redol al 24 de xunu); San Bartolo en Cadavedo (en redol al 24 d'agostu); Santísima Trinidá en Vián (a finales de mayu o principios de xunu); San Adriano, Fitoiro (domingu ente'l 22 y el 28 de xunu); San Cosme Castiñeira 27 de setiembre. San Martiño n'Aguarda, finales de mayu; Álvare 28 y 29 de mayu; Crecente 3º terceiro fin de selmana de xunetu; Festa da bola de liscos y das freces en Bretoña (27 de marzu); Feira do Gando primer domingu de xunu en Bretoña, festa do San Antonio en Francos el día 17 de xineru.
 
San Salvador, Pastoriza (setiembre); Santa María, en Bretoña (23-25/agostu y 8 de setiembre); Santiago, en Reigosa (25/xunetu); San Pedro, en Regueira (29/xunu); Fiesta Celta, en Bretoña (agostu), Virxe del Carmén, en Ubeda (2ªselmana de xunetu), San Xoan en Lagoa (en redol al 24 de xunu); San Bartolo en Cadavedo (en redol al 24 d'agostu); Santísima Trinidá en Vián (a finales de mayu o principios de xunu); San Adriano, Fitoiro (domingu ente'l 22 y el 28 de xunu); San Cosme Castiñeira 27 de setiembre. San Martiño n'Aguarda, finales de mayu; Álvare 28 y 29 de mayu; Crecente 3º terceiro fin de selmana de xunetu; Festa da bola de liscos y das freces en Bretoña (27 de marzu); Feira do Gando primer domingu de xunu en Bretoña, festa do San Antonio en Francos el día 17 de xineru.
 
== Hestoria ==
 
== HestoriaHistoria ==
Anque distintes muertes arqueolóxiques demuestren la esistencia d'asentamientos humanos primitivos, una de les dómines más relevantes d'esti conceyu se circunscribe a l'actual parroquia de Bretoña, nel sieglu V. Diversos autores defenden la esistencia nesta zona d'una sociedá cristiana procedente de la [[Bretaña]]. Créese que fueron ellos los que fundaron un obispáu bretón.
 
Línea 54 ⟶ 50:
 
== Turismu ==
 
El paisaxe y la gastronomía constitúin dos bones razones pa conocer a xeitu esti términu municipal, nel que, a lo llargo del añu, celébrense numberoses manifestaciones festives de gran conteníu etnográfico.
 
Línea 60 ⟶ 55:
 
== Referencies ==
{{listarefllistaref}}
 
== Enllaces esternos ==
{{Commonscat|A Pastoriza}}
 
 
 
{{Tradubot|Pastoriza}}