Diferencies ente revisiones de «Iván V de Rusia»

Contenido eliminado Contenido añadido
Páxina creada con «{{Ficha de noble |nome = Iván V de Rusia |títulu = Zar de Rusia |imaxe = Ivan V.jpg |tamañu d'imaxe = 250px |epígrafe = |coronación =25 de xunu…»
(Nun hai diferencies)

Revisión a fecha de 01:22 17 mar 2018

Plantía:Ficha de noble Iván V de Rusia (Iván Alekséievich, rusu: Ива́н Алексе́евич) (6 de setiembre de 166629 de xineru de 1696 foi zar de Rusia xuntu col so mediu hermanu Pedro) los cualos gobernaron Rusia ente 1682 y 1696. Foi'l más nuevu de los fíos de Alloño I de Rusia y María Miloslávskaya. El so reináu foi formal por cuenta de les sos incapacidaes físicu y mental. En castellán tamién lo conocía como Juan V de Rusia.[1]

Una sucesión incierta

Iván yera'l segundu fíu del zar Alloño I y de la so primer muyer María Miloslávskaya. A la muerte en 1682 del so hermanu mayor, el zar Fiódor III ensin dexar descendencia, Iván que cuntaba entós con 15 años tenía d'asocede-y nel tronu. Al ser física y mentalmente menguáu, la Duma de Boyardos decide, tres la suxerencia del Patriarca Joaquín, nomar zar al so mediu hermanu Pedro de 10 años, fíu de la segunda muyer d'Alloño I.

Los mediu hermanos Iván y Pedro, frutu de dos matrimonios distintos d'Alloño I, yeren bien nuevos pa enfrentase. Entós fueron les families de la so primer muyer, María Miloslávskaya, y de la segunda, Natalia Narýshkina, les que combatieron por tolos medios p'asegurar la sucesión al tronu del so propiu pariente. Jurídicamente nun podía faese nada pa llograr invalidar a Iván, yá que nun esistía una norma que torgara qu'un discapacitáu fuera zar.

Los Streltsí

Alredor de 1540 la fidelidá al zar per parte de los Streltsí taba poniéndose a prueba. Ellos yeren consideraos la élite de la milicia del Zar, anque teníen fama de bébedos y susceptibles de corrupción.

Na engarradiella pola sucesión, aliar con Sofía Alekséyevna Románova, hermana d'Iván y la so mayor defensora, según la más grande enemiga del so mediu hermanu Pedro. Empezó, asina, una brutal y sangrienta acción de llimpieza mientres la revolución moscovita de 1682, na que cerca de 70 partidarios de la familia contraria fueron axusticiaos nun bañu de sangre.

Un compromisu pa la sucesión

De siguío de la revuelta de los parientes d'Iván, conducida pola so hermana, la Duma de Boyardos definió a Iván como'l Zar Mayor, a Pedro como Zar Menor y a la zarevna Sofía como Rexente. Iván y Pedro fueron coronaos coles mesmes el 25 de xunetu de 1682 na Catedral de la Dormición nel Kremlin.

Pero Iván, por causa de la so condición de salú tan deteriorada nun tuvo un rol real nel gobiernu del país.

== Matrimoniu y fíos Iván casó l'añu 1684 con Praskovia Saltykova, quien-y dio cinco fíos.


Predecesor:
Fiódor III
{{{cargu}}}
{{{periodu}}}
Socesor:
 

Referencies

  1. Alemany y Bolufer (1943). La Fonte: Diccionariu enciclopédicu ilustráu de la llingua española. Barcelona: Gráfiques Ramón Sopena, S.A., páx. 781.