Diferencies ente revisiones de «Bandera de los Países Baxos»

Contenido eliminado Contenido añadido
Páxina creada con «{{Ficha de bandera |Nome = los Países Baxos |Imaxe = Flag of the Netherlands.svg |Uso = 111111 |Símbolu = normal |Proporción = 2:3 |Adopción = 19 de febreru de 19…»
(Nun hai diferencies)

Revisión a fecha de 23:22 17 mar 2018

La bandera de los Países Baxos estremar en tres franja horizontales del mesma grosez. El colores de la bandera son el colloráu, el blancu y el azul. Ta regulada anguaño por un Real Decretu de febreru de 1937. Tratar d'una de les tricolores más antigües qu'esisten a valir.


Bandera de los Países Baxos

Datos xenerales
Usu
Proporción 2:3
Adopción 19 de febreru de 1937
[editar datos en Wikidata]

Ducáu de Borgoña y dominiu de la Casa d'Austria

 
 Bandera de les 17 provincies.

L'actual bandera tricolor nun ye la primer bandera de los Países Baxos.

Cuando a finales del sieglu XV, la mayor parte de les provincies taben xuníes so una sola autoridá, nos combates solíen utilizar una sola bandera: la del Duque de Borgoña, que llevaba la Cruz de Borgoña y que taba compuesta por dos cañes de lloréu coloráu en forma d'aspa sobre campu blanco, con unes llapaes que salíen de les intersecciones. Siguió siendo la bandera de les provincies holandeses sol dominiu de la Casa d'Austria.

Provincies Xuníes

 
 La versión tribarrada de la Prinsenvlag foi'l primitivu pabellón nacional de los Países Baxos.

Prinsenvlag

La Prinsenvlag ye una bandera d'orixe neerlandés consistente en tres franja horizontales naranxa, blancu y azul celeste, toes elles d'igual anchor.

Cuando los Países Baxos sublevar contra'l rei Felipe II d'España, los rebeldes combatíen con el colores naranxa, blancu y azul, el colores del Príncipe d'Orange. La bandera tricolor convertir nel símbolu del Príncipe d'Orange y recibió el nome de Prinsenvlag (“la bandera del Príncipe”).

Nel so día foi enseñar nacional de les Provincies Xuníes de los Países Baxos y de la República de Suráfrica. Na actualidá caltien entá en dichos países una fuerte carga identitaria. Nun se sabe cuándo s'esplegó per primer vegada, pero apaez n'ilustraciones que daten del empiezu de la Guerra de la Independencia.

Los oríxenes de la bandera atopar na revuelta contra'l españoles que tuvo llugar nos Países Baxos tres la imposición del duque d'Alba, Fernando Álvarez de Toledo, como gobernador. Los rebeldes arrexuntáronse en redol a Guillermo'l Taciturno, príncipe d'Orange y duque de Nassau, que foi nomáu estatúder de Holanda y Zelanda tres la declaración d'independencia de les Provincies Xuníes en 1581.

 
 Escudu del Principáu d'Orange.

Naranxa, blancu y azul celeste

El colores de les armes de Guillermo'l Taciturno, naranxa, blancu y azul celeste, fueron adoptaos como enseña polos méndigos del mar, corsarius holandeses que progresivamente fuéronse faciendo colos puertos costeros de les zones septentrionales de los Países Baxos Españoles.

Apaecieron múltiples modelos con esti colores, nes que figuraben motivos de toes clases: franxes horizontales, axedrezaos y combinaciones de los emblemes heráldicus de les provincies d'Holanda (lleón) y de Zelanda (foles marines).

 
 Una de les versiones primitives de la Prinsenvlag, que constaba de siete barras.

Sicasí, llueu se popularizaron banderes distintes, denominaes popularmente cola espresión Prinsenvlag ("la bandera del Príncipe"):

La primera d'elles constaba de tres franja alternatives naranxa, blancu y azul, ente que na segunda'l númberu total de franxes xubía a siete, representando a los siete repúbliques que componíen les Provincies Xuníes. Dacuando hubo seis o inclusive nueve franja horizontales, según la forma de rayos que radiaben d'un centru.

El colores nun teníen un orde fixu y nun foi hasta finales del sieglu XVI que s'algamar cierta uniformidá.

Colloráu, blancu y azul

Dempués de 1630, la franxa naranxa foi sustituyida adulces por una colorada, como asina puede apreciase en cuadros de la dómina.

Teniendo en cuenta que nun había nenguna razón política pa quitar el naranxa, la esplicación puede morar nel fechu de que'l naranxa y l'azul celeste son dos colories apagaos y muncho más difíciles d'estremar nel mar que'l colloráu y l'azul marino.

Sía'l que quier la razón, lo que sí ye seguro ye que dende 1630 aprosimao la bandera nacional siempres foi de color coloráu, blancu y azul y que siempres se -y llamó la bandera del Príncipe.

Sicasí, siguió utilizándose la bandera naranxa, blanca y azul, anque apaeció una tercer bandera oficial, la bandera de los Estaos Xenerales.

Nun principiu, llevaba'l lleón “de gules” (colloráu) del escudu d'armes de la provincia d'Holanda sobre un campu dorao, y más tarde, un lleón doráu sobre un campu colorao.

Anque s'utilizaba menos la bandera de los Estaos Xenerales, ésta nun yera incompatible cola bandera del Príncipe, como asina lo atestigüen dellos cuadros de barcos y de batalles navales.

Estos dos banderes ondeaban fraternalmente una al pie de la otra, ilustrando asina lo complexa que yera la estructura de poder d'aquella dómina, teniendo per un sitiu al Estatúder, que yera siempres un miembru de la Casa de los Orange, y per otru llau, a los Estaos Xenerales.

Revolución Francesa

Nos Países Baxos, la revolución (a finales del sieglu XVIII) y l'ocupación francesa tamién resultaron n'otra bandera. Prohibióse'l nome de Prinsenvlag.

Caltúvose'l colloráu, blancu y azul (col vistu bonu de Francia), pero en 1796 enguapecióse la franxa colorada con una imaxe alegórica del país.

La figura, femenina, con un lleón a los sos pies, llevaba nuna mano un escudu coles fasces romanes y na otra un gorru frigio enastado nuna llanza como símbolu de la llibertá.

Esta bandera tuvo una vida tan corta como la de la República Bátava, pa la que foi creada.

Luis Bonaparte, que foi nomáu rei d'Holanda pol so hermanu, l'emperador Napoleón, quería llevar una política puramente holandesa respetando na midida de lo posible los sentimientos patrióticos de la población.

Mandó quitar l'alegoría holandesa de la bandera restableciendo asina la bandera tricolor. Sicasí, la so política proneerlandesa provocó un conflictu col emperador, y asina se produció l'anexón de los Países Baxos pol Imperiu francés.

La bandera francesa foi sustituyida polos emblemes del Imperiu.

Reinu de los Países Baxos

 
 Bandera del Estáu Llibre d'Orange.

En 1813 los Países Baxos recuperaron la so independencia y el Príncipe d'Orange, exiliado nel Reinu Uníu, tornó al país.

Volvió apaecer la bandera tricolor qu'había estáu escondida nos desvanes mientres años, a la espera de tiempos meyores.

Como amuesa de sofitu a la Casa d'Orange, la población enarbolaba tantu la bandera naranxa, blanca y azul como la colorada, blanca y azul, yá que nun s'estableciera cuál de los dos banderes yera l'emblema nacional.

Hasta apocayá tiempu, dambes banderes yeren igual d'oficiales, anque la bandera colorada, blanca y azul yera la que más se enarbolaba, especialmente nos edificios públicos.

 
 Antiguu estandarte real de los Países Baxos (1815-1908) formáu pola bandera y l'escudu del país

Per otru llau, los colonos holandeses en Suráfrica pidieron al monarca un diseñu de bandera, y en 1854 ésti unvió-yos la primer bandera del Estáu Llibre d'Orange.

La bandera colorada, blanca y azul tamién foi escoyida pol rei Guillermo I como estandarte real col escudu d'armes de los Países Baxos sobre la franxa blanca. ,

Foi nesa mesma dómina cuando surdió, coles mesmes, el costume de que la bandera nacional ondeara xuntu con un pendón naranxa, como símbolu de fidelidá a la Casa d'Orange.

Vease tamién

Enllaces esternos