Diferencies ente revisiones de «Santa Gadea del Cid»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: De plantía:Ficha de localidá d'España a Plantía:llocalidá
m papes, reis, etc
Llinia 13:
Yá en 1008 dómina medieval Santa Gadea del Cid apaecía col nome de Términu, que probablemente foi asignáu por atopar se na llende de los reinos de Castiella y Navarra y la provincia d'Álava. De xuru esta foi la razón de la so calro orixe defensivu, como puntu fuerte avanzáu de Castiella. Tiense constancia yá en 1012 de la presencia del conde de Castiella y Álava, Sancho García.
Mientres la donominación Navarra, García de Nájera va dar el pueblu n'arres a la so muyer Estefanía. Na segunda metá del sieglu XI va pasar a Castiella, de la que nun se volverá a dixebrase exceptu mientres la minoría d'edá d'AlfonsoAlfonsu VIII. El pueblu probablemente camúdose d'allugamientu nel sieglu XIII pola so destrucción por cuenta de les guerres fronterices.
 
== Demografía ==
Llinia 39:
 
-Retablo Iglesia: La primer vegada que se fala del retablu ye un 1492 pero nun se llega a realizar, paez ser qu'hasta 1539.
* Ermita La nuesa Señora de les Eres: Construyida a finales del sieglu XII y principios del siguiente, cuando Santa Gadea del Cid pasa edfinitivamente a formar parte de Castiella y repobláu por AlfonsoAlfonsu VIII. Estilu románicu puru. Marcu y caracterídticas almirables. Los sos robustos murios miden 1,5 metros d'espesura. Sillería, les pintures del interior son modernes, asonsañando sillares, estrelles y enxareyaos. Esiste de l'antigüedá una confrería llamda "Virxe de les Eres".
* Ermita de La nuesa Señora del Patrociniu: Puerta arco de mediu puntu y espadaña Barroca. Facer pa conmemorar les apaiciones de la Virxe del Espín. La so posterior restauración facer cola particiapación de los vecinos del pueblu.
* Cruceros: Caltiénense dos de los cuatro, unu llamáu Enriba de la Villa y l'otru del Fuexu restauraos en 2004. Fai non munchos años percorrer nes procesiones de rogativas.