Diferencies ente revisiones de «Trombón»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m papes, reis, etc
Llinia 51:
Pa facilitar el manexu y ampliar el rexistru de soníos harmónicos allargando la tubería desenvolvióse la combadura del preséu. Esto apaez documentado nel ''Epitome Institutionum Rei Militaris'', de Vegio Renato Flavio (sieglu IV).
 
Nel sieglu XI, la ''tuba'' romana allárgase y fai más estrecha enanchando'l pabellón, como inflúi de les trompetes musulmanes que llegaron a Europa coles invasiones. Un poema del sieglu XI menta les Trompes y Buisines, como “llargues trompetes de pabellón enancháu, en cobre o plata”. N'España, y nes cantigues d'AlfonsoAlfonsu X El Sabiu (sieglu XIII), cítase, ente otros preseos, la ''anafilos'' o trompeta recta d'orixe romanu. El franceses llamábenlu 039;'buisine'', como apaez na ''Chanson de Roland''.
 
Por un encargu de Federico II a la villa de Arezzo, en 1240, construyéronse dos tipos de trompetes: la ''trombetta'', pequena y de madera, y la ''bucina'', grande y de metal. En 1783 afayar ente les ruines de Pompeya dos grandes trompetes construyíes en bronce con embocadura d'oru, una de les cualos, paez ser, pertenecía a la colección del Rei de Nápoles Windsor. Los turcos usaben una trompeta llamada ''surme''.