Diferencies ente revisiones de «Valdelacasa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: De plantía:Ficha de localidá d'España a Plantía:llocalidá
m papes, reis, etc
Llinia 18:
=== Valdelacasa, tierra fronteriza ente Llión y Castiella ===
 
Nel añu 1157, morrió AlfonsoAlfonsu VII, quedando estremáu'l reinu de Castiella y Llión: a Fernando, correspondió'l de Llión, y a Sancho, el de Castiella. A partir d'entós y hasta l'añu 1230, fecha de la reunificación de dambos reinos na persona de Fernando III, el Santu, los castellanos y los lleoneses veríense envueltos nuna serie de conflictos bélicos, que motivó'l que, a unu y otru llau de la frontera, llevantárense diverses fortaleces, siendo, en ciertos casos, reutilizaes ó reforzaes, tamién de delles de les yá esistentes..
 
Dientro de lo que dempués constituyiría la Tierra de Béxar, Valdelacasa quedaba asitiada en l'estremu noroccidental, xustamente nun llugar por onde pasaba la calzada de la Plata, la principal vía de comunicación del oeste hispanu dende dómina romana y que sirvía pa deslindar distintos territorios, yá fueren los pertenecientes a la mesma Tierra de Béxar, yá, a lo último los integraos nos conceyos de Coria ó de Plasencia , según los casos.
Llinia 26:
=== Valdelacasa nel conceyu de Béxar ===
 
Hasta l'añu 1209, los llugares que, a partir de felicidá fecha, pasaron a pertenecer al Conceyu de Béxar, formaren parte del d'Ávila. La segregación de tales llugares llevar a cabo AlfonsoAlfonsu VIII. En delantre, Valdelacasa permanecería formando parte de la [[Comunidá de Villa y Tierra de Béxar]], nel Cuartu del Campu, hasta la so desintegración territorial en 1833, añu nel que na división provincial Valdelacasa quedó integráu na [[provincia de Salamanca]], dientro de la [[Rexón Lleonesa]],<ref>{{cita web |título= Real Decretu de 30 de payares de 1833 sobre la división civil de territoriu español na Península ya isles axacentes en 49 provincies |idioma= español |añu= 1833 |publicación= Gaceta de Madrid |url= http://es.wikisource.org/wiki/Real_Decretu_de_30_de_payares_de_1833 }}</ref> fechu que respondía a la pertenencia alministrativa dende'l sieglu XV de Salamanca y el Reinu de Llión.
 
Respondiendo a la situación que, entós daquella, vivíase, tanto Valdelacasa como la mayoría de los restantes llugares de la Tierra de Béxar, asentábase en puntos estratéxicos, col fin de defender el territoriu, habida cuenta de tierra de frontera que caracterizaba al conceyu de Béxar. No qu'a Valdelacasa concretamente refierse, hai que dicir que s'alzaba na llende de los reinos de Castiella y de Llión.