Diferencies ente revisiones de «Educación primaria»

m
Robó: Troquéu automáticu de testu (-seis año\b +seis años, -siete año\b +siete años)
m (Robó: Troquéu automáticu de testu (-seis año\b +seis años, -siete año\b +siete años))
La '''educación primaria''' (tamién conocida como '''educación básica''', '''enseñanza básica''', '''enseñanza elemental''', '''enseñanza primaria''', '''estudios básicos''', '''primarios''' o '''TES/DI''') ye la qu'asegura la correcta [[alfabetización]], esto ye, qu'enseña a [[lleer]], [[escritura|escribir]], [[cálculu]] básicu y dalgunos de los conceutos [[cultural]]es consideraos imprescindibles, denominaes competencies básiques y competencies clave. La primera alude al conxuntu de conocencies, capacidaes y actitúes fayadices al contestu; y la segunda, fai referencia a les competencies que toa persona precisa pal so desenvolvimientu personal, según recueye l'Encamientu del Parlamentu Européu y del Conseyu de 18 d'avientu de 2006 sobre les competencies clave pal aprendizaxe permanente (2006/962/CE). La so finalidá ye apurrir a los estudiantes una formación común que faiga posible'l desenvolvimientu de les capacidaes y habilidaes individuales motrices, d'equilibriu personal; de relación y d'actuación social cola alquisición de los elementos básicos culturales; los aprendizaxes enantes mentaos.
 
La educación primaria, tamién conocida como la educación elemental, ye la primera de seis añoaños establecíos y estructurados de la educación que se produz dende los seis años hasta los 12 años, dependiendo de cada país. Anterior a esta atopamos la etapa conocida como Educación Infantil.
 
Los países esixen que los neños reciban una educación primaria y en munchos, ye aceptable pa los padres disponer del plan d'estudios aprobáu.
 
[[Archivu:RodriguezESGulfton.JPG|thumb|220px|La Escuela Primaria Sylvan R. Rodríguez, Jr. del barriu de [[Gulfton]] en [[Houston]], [[Texas]]]]
Una parte de los países de fala hispana educa a los sos neños nun esquema de duración máxima de seis añoaños, siendo notables les esceiciones de [[Colombia]], onde solo dura 5, y la de [[Arxentina]], onde se suman a estos los dos años de parvulario, dando un total de siete añoaños. N'otros, la educación primaria elemental o básica consiste en seis añoaños académicos - lectivos qu'empiecen distinto, siendo lo avezao na mayoría de los casos a los 6 años y rematen comúnmente a los 11 o 12. Cada país caltien un programa d'oxetivos básicu col cual débese de cumplir. Asina, por casu, tenemos el plan d'educación elemental en [[Chile]], [[España]] y [[Perú|Perú.]]
 
Xeneralmente estos programes coinciden colos siguientes oxetivos:
* '''EGB ciclu II''': 5°, 6°, 7° y 8° añu o grau d'escolarización
 
La [[Llei Xeneral d'Educación de 2009]] contempla'l cambéu a una educación básica de 6 años y l'educación media tamién de seis añoaños, con una anovada estructura curricular. El cambéu va efectuar a cuntar de 2017.
 
== Demandes actuales ==