Diferencies ente revisiones de «Guerra de los Diez Años»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m Moviendo 1 enllace(s) interllingüístico(s), agora proporcionao(s) por Wikidata na páxina d:Q184637
m Robó: Troquéu automáticu de testu (-diez año\b +diez años)
Llinia 35:
La '''Guerra de los Diez Años''', '''Guerra del 68''' o '''Guerra Grande''' ([[1868]]-[[1878]]), tamién conocida n'España como '''Guerra de Cuba''', foi la primera de los trés guerres [[cuba]]nas d'independencia contra les fuerces coloniales [[España|españoles]]. La guerra empezó col [[Berru de Yara]], na nueche del 9 al [[10 d'ochobre]] de [[1868]], na finca ''[[La Demajagua]]'', en [[Manzanillo (Cuba)|Manzanillo]], que pertenecía a [[Carlos Manuel de Verdes]].
 
Terminó diez añoaños más tarde cola [[Paz de Zanjón]] o Pactu de Zanjón, onde s'establez la capitulación del [[Exércitu Mambí|Exércitu Independentista Cubanu]] frente a les tropes españoles. Esti alcuerdu nun garantizaba nengún de los dos oxetivos fundamentales de dicha guerra: la independencia de Cuba y l'abolición de la esclavitú. Por dicha razón, grupos esvalixaos de patriotes cubanos siguieron lluchando mientres la mayor parte del añu 1878 ya intentaríen reiniciar la llucha mientres la llamada [[Guerra Chiquita]] (1879-1880).
 
== Antecedentes ==
Llinia 90:
El citáu "partíu peninsular" o "partíu español" ye'l que se fixo dueñu de la isla, llogrando non yá echar a Dulce sinón a la mayoría de los funcionarios nomaos polos gobiernos del [[Sexeniu Democráticu]].{{Cita riquida}} Ye posible inclusive qu'esti grupu tuviera detrás del asesinatu del xeneral [[Juan Prim]],{{Cita riquida}} presidente del gobiernu español, que paecía dispuestu a axustar colos insurxentes, y que tamién fuera unu d'el promotores de la [[Restauración borbónica n'España]] yá que ayudó a financiar el [[pronunciamientu]] del xeneral [[Arsenio Martínez Campos]] qu'el 29 d'avientu de 1874 punxo fin a la [[Primer República Española]] de xuru{{Cita riquida}} per mediu de [[José Cánovas del Castillo]], directivu del Bancu Español na Isla de Cuba y hermanu del xefe del partíu alfonsino, [[Antonio Cánovas del Castillo]].
 
Que la guerra durara diez añoaños a pesar de los medios con que cuntaben los que s'oponíen a los insurxentes independentistes debióse, según Josep Fontana, a la "escasa capacidá de la metrópoli, qu'hubo de ver cómo se perdía la tercer parte de los soldaos llevaos a la isla, vistíos con malos uniformes, mal alimentaos y pésimamente preparaos, de cuenta que un 90 por 100 de los que morrieron facer n'hospitales y por causes naturales".{{Harvnp|Fontana|2007|p=375}}
 
== La ofensiva de la metrópoli: la "españolización" de la isla ==