Diferencies ente revisiones de «Reinu de Strathclyde»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m Robó: Troquéu automáticu de testu (-tres año\b +trés años)
Llinia 135:
Una tradición galesa contenida en ''[[Brut y Tywysogion]]'' afirmaba qu'en 890: «los homes de Strathclyde, que se negaron a xunise a'l ingleses tuvieron qu'abandonar el so país y dir a [[Reinu de Gwynedd|Gwynedd]]». Esto paez equivocáu o siquier fora de fecha, yá que [[Eduardo'l Viejo]] nun controlaba entá'l so [[reinu de Wessex]] naquellos momentos, polo que paez improbable que dexara una guarnición al norte del [[El Humber|estuariu del Humber]] y menos entá en Strathclyde. Una posibilidá alternativa ye que ''Brut y Tywysogion'' utilizara la palabra ''inglés'' como sinónimu d'estranxeru, y refiérase a la dominación del reinu per parte de los reis d'Alba y los viquingos derivada de la derrota del añu 871.{{Harvnp|Davies|2013|pp=91-92}} Sía que non, y ensin que pueda determinase el contestu esactu del viaxe, los ''[[Annales Cambriae|Añales galeses]]'' rexistren sobre l'añu 890 l'ayuda emprestada por ''strahclyders'' al rei de Gwynedd na so llucha colos saxonos.{{Harvnp|Davies|2013|p=92}}
 
Años más tarde, y mientres el reináu de [[Athelstan]], los monarques de Wessex estenderíen la so influencia más escontra'l norte. En 934, Athelstan ganaría a los homes de Strathclyde y trestrés añoaños dempués, a una coalición de Strathclyde, Escocia y los viquingos de Dublín na [[batalla de Brunanburh]].
 
Dempués de Brunanrbuh, Dyfnwal ab Owein convertir en rei de Strathclyde (c. 937–971), seique puestu nel tronu por [[Malcolm I d'Escocia]], al que [[Edmundo I d'Inglaterra]] apurriera Strathclyde, pero al igual que nel casu del infantazgo nun podemos tar del tou seguros de que'l relatu de [[Juan de Fordun]] sía totalmente verídicu. Dyfnwal morrió mientres una pelegrinación a Roma en 975. Mientres esti períodu, el reinu de Strathclyde estender escontra'l sur, quiciabes más allá del [[fiordu de Solway]] hasta l'actual condáu inglés de [[Cumbria]] ([[Cumberland]]), anque nun tenemos nengún tipu de certidume de qu'esto fuera asina. Una tradición local d'esta zona cunta que [[Dunmail]] (presumiblemente Dyfnwal), el llamáu últimu rei de Cumbria» morrió na batalla de Dumnail Raise en 945. Un gran monolitu na llende ente [[Cumberland]] y [[Westmorland (Inglaterra)|Westmoreland]] (frontera ente cumbrios ya ingleses) marca'l llugar onde se supon cayó'l rei. Según la tradición, los sos fíos fuxeron y refundiaron les xoyes de la corona a Grisedale Tarn antes de ser prindaos, cegaos y capaos polos victoriosos ingleses.