Diferencies ente revisiones de «Robert Louis Stevenson»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Dando formatu ISBN
m Robó: Troquéu automáticu de testu (-Casar con +Casóse con )
Llinia 48:
Ingresó na [[Universidá de Edimburgu]] como estudiante d'[[Inxeniería naval|Inxeniería Náutica]]. Sicasí, la elección de la carrera foi más pola influencia del so padre, que yera inxenieru, que por gustu propiu. Esto llevó-y al abandonu de la inxeniería en pos del estudiu de derechu. En [[1875]] empezó a practicar la [[abogacía]]. Tampoco tuvo una carrera brillosa nesti campu, yá que el so interés concentrar nel estudiu de la llingua.
 
Aína apaecieron nél los primeros síntomes de la [[tuberculosis]] y empecipió una serie de viaxes pol continente. En [[1876]], a los ventiséis años, en [[Grez (Oise)|Grez]] ([[Francia]]), conoció a [[Fanny Osbourne]], una norteamericana que taba dixebrada. Stevenson y Fanny namoráronse. Él publicó'l so primer llibru en 1878. Ella partió a California, pa tramitar el so divorciu, y Stevenson siguir, un añu dempués. CasarCasóse con Fanny en 1880, a los trenta años. La pareya vivió un tiempu en Calistoga, nel [[Alloñáu Oeste]]. Escribió hestories de viaxes, aventures y romance. La so obra ye bien versátil: [[ficción]] y [[ensayu]], ente otres.
 
A partir d'esi añu, la salú de Stevenson empezó a empiorar. El matrimoniu camudar a Edimburgu, depués a [[Davos]], [[Suiza]], y finalmente instalóse nuna finca que'l padre de Stevenson regaló-yos, nel balneariu de [[Bournemouth]]. Tres años más tarde partieron a [[Nueva York]], onde Stevenson fixo amistá con [[Mark Twain]], autor de ''[[Les aventures de Tom Sawyer]]''. Tres una curtia estadía en [[San Francisco (California)|San Francisco]], decidieron realizar un viaxe escontra les islles del [[Océanu Pacíficu|Pacíficu Sur]], onde finalmente s'establecieron colos fíos de Fanny, la fía d'esta, Belle, y la señora Stevenson (el padre del novelista morriera aquel día). La relación de Stevenson colos aboríxenes —que lo bautizaron como ''Tusitala'' ("el que cunta hestories")— yera cordial, pero política: ello ye que l'escritor tomó partíu por unu d'el xefes locales contra la dominación [[Alemaña|alemana]] del archipiélagu y escribió na prensa británica sobre la penosa situación samoana. Tamién escribió una conocida [[carta abierta]], la ''Defensa del [[Damián de Molokai|Padre Damián]]'' en [[Sydney]], [[Australia]], el [[25 de febreru]] de [[1890]], contra al reverendu Dr. C. M. Hyde, de [[Honolulu]], en [[Reinu de Hawaii|Hawaii]].