Diferencies ente revisiones de «Khmeres Roxos»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Nomes de países según el cartafueyu
Llinia 20:
Los dirixentes revolucionarios camboyanos son descendientes de families de la burguesía nacional. La mayor parte d’ellos ficieron los sos estudios nes universidaes fraceses na década de los 50. Dientro del ambiente parisín cosmopolita y afayadizu pal intercambiu de idees, terminen por sumase a la ideoloxía comunista.
 
Una vez de vuelta a Camboya estos estudiantes intenten desendolcar un movimientu de meyora de les condiciones de vida entamando un trabayu d’educación política xunto a los sos alumnos. Un Partíu comunista camboyanu autónomu con rellación al Partíu comunista indochinu (fundáu en [[1931]]) formose’n [[1951]]. Baxo’l Sangkum, la participanción gubernamental de dellos intelectuales fue provisional y simbólica. Constatando de que nun teníen medios financieros nin humanos na capital, y conscientes de que seríen reprimíos a curtiu plazu, los cabezaleros del Partíu échense al monte en [[1962]]. Estudien los fundamentos de la xestión política de la población y del control policial que diríen a aplicar una vez algamáu el poder. A partir de mediaos de los 60, empobinen acciones de guerrilla de baxa intensidá a lo llargo de la frontera vietnamita, principalmente col fin de sofitar a los comunistas vietnamitas na so guerra contra los Estaos UníosXuníos. En [[1968]], un añu depués de la revuelta campesina de Samlaut nel Noroeste, llanzaranse a la llucha armada. En 1968-1969 numberosos intelectuales siendo el blancu de persecuciones polítiques xuntense-yos nel [[maquis]].
 
== La ideoloxía ==
Llinia 50:
En xineru de [[1979]], Vietnam invade Camboya pa poner fin al réximen. Los múltiples incidentes fronterizos ficieron esconsoñar una rivalidá plurisecular ente Camboya y Vietnam. Ensin dulda la [[República Socialista de Vietnam]] diérase cuenta de la oportunidá, poles deserciones de cuadros y de les sos propies incursiones en territoriu camboyanu, del estáu de dixebra avanzada del país, tarazáu pola fame, el miéu y les penuries. La invasión entama en payares de 1978 y Phnom Penh (ciudá pantasma, yá que taba vacía de xente dende 1975) cayó bien rápido el 7 de xineru de 1979. A pesar del miéu a la invasión vietnamita, que ta tradicionalmente afitáu nel espíritu camboyanu, l'exércitu vietnamita ye ayudáu por numberoses deserciones de Khmeres roxos y ye acoyida con aliviu pola población. El poder central tien de replegase a lo llargo de la frontera thailandesa (oficiosamente protexida por elementos del exércitu thailandés). En [[1985]] [[Khieu Samphan]] sucede oficialmente a Pol Pot como cabezaleru Khmer roxu.
 
Los [[Estaos UníosXuníos]] y otros gobiernos occidentales, asina como China, continúen reconociendo la Kampuchea Democrática como gobiernu de Camboya pa remarcar la so desaprobación de la ocupación vientamita, sostenida pola URSS. China llanza entos una invasión a Vietnam del Norte que fracasará totalmente. Los Estaos Xuníos sofiten la resistencia Khmer roxa por medio de los sos aliaos thailandeses. Anque dende 1980 los vietnamitas controlen el este y el centro de Camboya, los combates continúen nel oeste durante los años 80 y millones de mines son semaes. Al términu d'un deceniu de combates toles facciones polítiques camboyanes roblen un tratáu en [[1991]] decretando eleiciones y el desarme. Los Khmeres roxos retomen les armes en [[1992]] y refuguen el resultáu de les eleiciones l'añu siguiente. Deserciones en masa tienen llugar en 1996 y la mitá de los combatientes restantes (unos 4000) dexa’l movimientu. Les lluches internes lleven al procesamientu y a la encarcelación de Pol Pot polos propios Khemeres roxos en [[1997]]. Pol Pot muerre n’abril de [[1998]] y Khieu Samphan ríndese’n avientu del mesmu añu.
 
El [[29 d'avientu]] de 1998, los líderes Khmeres roxos restantes presenten les sos disculpes pa colos muertos dende los años 70. En 1999, la mayor parte de los miembros rindiéronse o fueron capturaos. La captura de [[Ta Mok]] en marzu de 1999 marca el puntu final de la historia de los Khmeres roxos.