Diferencies ente revisiones de «Guinea»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m Bot: Nomes de países según el cartafueyu
Llinia 27:
En [[1958]] se fundó la V República francesa, y se-yos dio a les colonies la opción d'algamar la autonomía dientro d'una nueva comunidá de naciones francófones o d'algamar la '''independencia'''. Munches colonies quixeron más lo primero, pero Guinea prefirió ser independiente. El Partíu Democráticu de Guinea (PDG) de '''[[Ahmed Sékou Touré]]''', que tenía 56 de los 60 escaños de l'asamblea territorial dende les elecciones de [[1957]], proclamó la independencia y fizo al so líder presidente. L'alministración francesa, y la mayoría de los franceses, marcharon, y con ellos munches de les perres que había nel país. Guinea entamó a adoptar polítiques socialistes, y a alliniase cola [[Xunión Soviética]] primero y, poco dempués, con [[China]]. Ello nun foi inconveniente, sicasí, pa que recibiera inversiones de países capitalistes como los [[Estaos Xuníos]] y, dempués de que [[Valéry Giscard d'Estaing]] fora elexíu presidente, tamién de [[Francia]].
 
Pocos años dempués de la independencia Touré convirtió el país nun sistema de partíu únicu. Con un programa qu'amestaba el socialismu a l'africana en casa y el panafricanismu nes rellaciones esteriores, Touré entamó a convertise nun tiranu qu'encarcelaba a los opositores y perseguía la prensa llibre. Al mesmu tiempu nacionalizó tierres, quitó-yos el poder a los xefes tribales y rompió rellaciones col gobiernu y les empreses franceses. Pa finales de los [[años 1970|70]] la situación económica del país volviose tan imprevisible como la política esterior, na que' país s'apoyaba delles veces na UniónXunión Soviética y delles otres nos Estaos Xuníos. Cola escusa, real o inventada, de conspiraciones pa derrocalu Touré represalió a tolos opositores, matando dellos y forciando a los demás a esiliase.
 
En [[1970]] fuerzas rebeldes, procedentes de la Guinea portuguesa (Guinea-Bisáu), invadieron Guinea. Y ficiéronlo col apoyu de [[Portugal]], que quería acabar con Touré pol apoyu qu'esti-yos daba a los guerrilleros del ''Partido Africano da Independência da Guiné e Cabo Verde''. Dellos díes de llucha bastaron pa ver que los invasores nun diben a ser quién p'acabar col réximen, y fuxeron del país. Touré siguió gobernando hasta la so muerte, el [[26 de marzu]] de [[1984]], nun hospital estauxunidense nel que lu operaran del corazón.