Diferencies ente revisiones de «El Salvador»

Contenido eliminado Contenido añadido
Replacing Coats_of_arms_of_El_Salvador.svg with File:Coat_of_arms_of_El_Salvador.svg (by CommonsDelinker because: File renamed: File renaming criterion #3: To correct obvious errors in fi
m Bot: Nomes de países según el cartafueyu
Llinia 54:
 
=== Conquista, Colonia ya Independencia ===
Los conquistadores españoles, encabezaos por Pedro de Alvarado, al par del so hermanu Gonzalo, cruciaron el ríu Paz ente los años [[1524]]-[[1525]]. Aportaron dende la zona qu'entiende l'actual república de Guatemala depués de participar na conquista de MéxicoMéxicu. Mientres la colonia, El Salvador formó parte de la Capitanía Xeneral de Guatemala, tamién conocida como Reinu de Guatemala. El territoriu salvadorianu tuvo estremáu nes Alcaldíes Mayores de Sonsonate y San Salvador, siendo esta postrera alzada como Intendencia a finales del [[sieglu XVIII]].
 
En [[1811]] y [[1814]] produciéronse importantes alzamientos contra'l dominiu español qu'espresaron la molición independentista de los criollos. Finalmente, les naciones centroamericanes consiguieron la so independencia d'España, el [[15 de setiembre]] de [[1821]]. Dende'l [[5 de xineru]] de [[1822]], les provincies de Centroamérica, salvo la oposición de la élite salvadoriana ya intelectuales guatemalianos, integráronse al Primer Imperiu Mexicanu, hasta'l [[19 de marzu]] de [[1823]], cuando [[Agustín de Iturbide]] abdica ante'l congresu.
Llinia 71:
Dellos factores que contribuyeron a la guerra foron: la cayida internacional del preciu del café, los constantes fraudes electorales y el descontentu de la población pola forma de gobernar de los militares. Ente dellos sucesos qu'encendieron los ánimos mientres el conflictu armáu destaca l'asesinatu del arzobispu de San Salvador, [[Óscar Arnulfo Romero]] en 1980.
 
L'ambiente aturbolinao remató en 1992 cuando los combatientes del Frente Farabundo Martí pa la Lliberación Nacional (FMLN) formáu por cinco agrupaciones d'esquierda, y el gobiernu de derecha del entós presidente Alfredo Cristiani, d'Alianza Republicana Nacionalista (ARENA), roblaron los "Alcuerdos de Paz" el [[16 de xineru]] de 1992 en Chapultepec, MéxicoMéxicu, qu'aseguraron reformes polítiques y militares, pero nun afondaron nel aspeutu social.
 
=== Dómina de posguerra ===