Diferencies ente revisiones de «Automovilismu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m Bot: Nomes de países según el cartafueyu
Llinia 52:
[[Archivu:WTCC 2005 Germany.jpg|thumb|300px|Acción del Campeonatu Mundial de Turismos na fecha apostada n'agostu del 2005 nel [[circuitu de Oschersleben]]]]
 
En 2005 estrenóse'l [[Campeonatu Mundial de Turismos]] (WTCC), que cuerre xeneralmente n'Europa pero tamién en MéxicoMéxicu, Turquía y China y que nel que resultó vencedor el británicu Andy Priaulx con un BMW 320i del equipu BMW Great Britain. Les constructores Alfa Romeo, BMW, Chevrolet, Seat yá tán participando, y espérase la llegada de más fabricantes a la categoría. Utilicen el reglamentu Super 2000, similar al Grupu 2 de los años 1990, con motores atmosféricos de 2,0 llitros y cambeos llindaos.
 
Mientres los años 2001-2004 corrióse'l [[Campeonatu Européu de Turismos]] (ETCC) qu'anguaño dio llugar al mundial. En 2001 y 2002 el vencedor foi Fabrizio Giovanardi con una Alfa Romeo 156, en 2003 Gabriele Tarquini consiguió'l títulu de pilotos y Alfa Romeo retuvo'l de constructores demostrando asina que el 156 yera bien competitivu. En 2004 Tarquini terminó segundu nel campeonatu cola so Alfa dexando'l títulu a Andy Priaulx con un BMW 320i.
Llinia 62:
El [[Turismo Competición 2000]] ye la competición de turismos más importante d'[[Arxentina]]. Chevrolet, Honda, Ford, Renault y Toyota tienen equipos oficiales, ente qu'otres marques facer de manera particular. Los motores son de 2,0 llitros atmosféricos, con una potencia máxima que ronda ente los 300 y los 330 CV. El pesu máximu de los automóviles ye de 1080 kg.
 
Volkswagen ye la marca predominante en MéxicoMéxicu tocantes a los automóviles turismu, el llexendariu Campeonatu de Resistencia (Carreres) foi'l pioneru na introducción de los autos turismu en MéxicoMéxicu, teniendo carreres de 24 hores nel Autódromo Hermano Rodríguez, 6 Hores en Pachuca, 3 Hores en Tulancingo, y delles otres en Veracruz, Querétaro. Cayó esi Campeonatu nel 1995; y foi retomáu nel añu 1996 por Acopar Turismo MéxicoMéxicu, campeonatu nel cual atópense hasta agora estos vehículos (Categoría GT III), que fueron desenvueltos con motor Volkswagen 2,0 llitros d'alredor de 150 hp y unos 750 kg de pesu, que los llevaron a desenvolver unos 240-260 km/h en promediu. Compiten carroceríes de diverses marques como Audi, Volkswagen, Opel, Seat, Renault, anque col mesmu motor reglamentado yá enantes mentáu; son carreres bien entreteníes y pareyes, nes que los automóviles caltener nel mesmu segundu [www.copaturmex.com].
 
=== GT y sport prototipos ===
Llinia 86:
El [[Turismu Carretera]] ye la categoría más popular n'Arxentina. Tómense como base los Chevrolet, Ford, Dodge y Torino de los años 1970, y compiten en circuitos mistos en tol país, incluyendo l'óvalu de Rafaela con chicanes. Orixinalmente competir en carreteres públiques.
 
En MéxicoMéxicu esiste'l [[Desafíu Corona]], campeonatu afiliáu a NASCAR que tuvo gran ésitu nos sos dos años d'esistencia. Esti espectacular serial cuérrese principalmente n'óvalos, tales como la media milla de San Luis Potosí, l'óvalu del Autódromo Hermano Rodríguez, el Trióvalo Internacional de Guadalajara y el superóvalo de Puebla, según circuitos mistos como'l Autódromo de Zacatecas y el de Monterrey. Los "Stock Cars" del Desafíu Corona, xuntu cola so categoría de soporte, la [[Serie T4]] - formada por autos de 4 cilindros, representen la forma más popular d'automovilismu tipu stock en MéxicoMéxicu.
 
=== Rallycross y autocross ===