Diferencies ente revisiones de «Agaña»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 3:
'''Agaña''' ('''Hagåtña''', en [[Idioma chamorro|chamorro]]) ye la [[Capital (política)|capital]] de [[Guam]], nel [[área insular d'Estaos Xuníos]], nel estremu sur de les Islles Marianes, al este de les Filipines. Tien 1.100 habitantes.
 
Llamada '''San Ignacio de Agaña''' en tiempu del dominiu [[España|español]] sobre les [[Marianes]], esto ye, hasta [[1898]], depués al ser anexionada a los Estaos Xuníos los estaunidensesestauxunidenses al escarecer de la "ñ" escribieron directamente "''Agana''" magar la pronunciación chamorra y española. Tres el llogru de l'autonomía a fines del [[sieglu XX]] el llexisladores de Guam (o Guaján) camudaron el nome de Agana ("Agaña" ye la pronunciación nel idioma nativu de Guam, el [[Idioma chamorro|chamorro]], de la palabra Hagåtña).
 
En Agaña alcuéntrase'l [[Aeropuertu Internacional General Antonio B. Won Pat]].
Llinia 21:
Los restos de los edificios de l'alministración española pueden trate na ''Plaza d'España'' asitiada al llau de la catedral de la Arquidiócesis de Agaña. Ellí atopamos cola Azotea, la Casa del Chocolate y la Puerta de Tres Arco.
 
Dempués Guam foi vencida por [[España]] a [[Estaos Xuníos]] tres la guerra hispanu-estaunidenseestauxunidense de [[1898]]. Agaña sigue siendo la see del gobiernu d'EE.XX. en virtú d'Alministración Naval. En [[1940]], la población de la ciudá creciera hasta los 10.000 habitantes, conteniendo asina a casi la metá de los residentes de la isla.
 
Guam foi prindada polos [[japón|xaponeses]] el [[8 d'avientu]], de [[1941]]. Mientres l'añu [[1944]] Guam foi lliberada d'el xaponeses. Mientres la [[Segunda Guerra Mundial]], la ciudá foi fuertemente estropiada polos bombardeos navales de [[Estaos Xuníos]]. Munchos antiguos residentes establecer n'otres partes de Guam dempués de la guerra. Como parte del plan de reconstrucción de Guam, la Marina de los Estaos Xuníos construyó nueves cais na ciudá que pasen al traviés de zones esistentes y creó munches parceles de tierra con múltiples propietarios. Esto atrabancó'l desenvolvimientu de la ciudá hasta los nuesos díes.