Diferencies ente revisiones de «Placa africana»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Llinia 1:
[[Imaxe:PlaquesPlacas tectonicas mapa.png|300px|thumb|Nesti mapa ve la placa Africana al llau de la placa Suramericana, coloriáu de color naranxa fuerte.]]
 
La '''placa Africana''' ye una [[placa tectónica]] continental que cubre'l [[continente]] [[África|africanu]] y que s'estiende escontra l'oeste hasta la [[dorsal mesoatlántica]].
Llinia 6:
*Al [[Norte]] la [[placa Euroasiática]] y la [[placa Arábiga]].
*Al [[Sur]] la [[placa Antártica]].
*Al [[Esti]] la [[placa Australiana]], la [[placa India]] y la placa Arábiga.
*Al [[Oeste]] la [[placa Suramericana]] y la [[placa Norteamericana]].
 
Llinia 12:
, que formaron el continente africanu mientres la esistencia de [[Gondwana]] fai unos 550 millones d'años. Estos bloques son, del Sur al Norte, el [[Kalahari]], [[República Democrática del Congo|Congo]], [[Sáhara]] y el bloque africanu del oeste. Cada unu d'estos bloques pueden subdividise en bloques más pequenos y uniformes.
 
Unu de los aspeutos más importantes de la placa ye'l [[Gran Valle del Rift]] nel Este, una quebra que ta dixebrando a una porción del continente, y de la placa, que eventualmente va estremar la placa Africana en dos: la placa de Nubia y la [[placa Somalina]]. Anguaño munchos testos científicos yá explicitan estos dos plaques. Asina, por casu, dizse que l'estrechu de Xibraltar dixebra la placa Euroasiática de la placa de Nubia.
 
El movimientu de la placa africana ye de 2,15 centímetros al añu aprosimao, escontra'l Norte. Espertos envaloren que se va xunir al estremu sur de [[España]] dientro de 650.000 años, dixebrando'l [[mar MediterráneuMediterraneu]] del [[océanoocéanu Atlánticu]].
 
{{Tradubot|Placa africana}}