Diferencies ente revisiones de «Jawaharlal Nehru»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Nomes de países según el cartafueyu
Llinia 94:
== Seguridá nacional y política esterior ==
 
Condució la India independiente dende 1947 hasta 1964. Tanto Estaos Xuníos como la UniónXunión Soviética compitieron pa faer de la India un aliáu na Guerra Fría.
 
Caltuvo bones relaciones col Imperiu Británicu, en virtú de la Declaración de Londres onde s'estableció qu'India xunir a la Mancomunidá Británica de Naciones y aceptaría el monarca británicu como un "símbolu de la llibre asociación de los sos países miembros independientes y, como tal, el Xefe de la Commonwealth". Les otres naciones de la Commonwealth reconocen continua afiliación a l'asociación de la India. Namá los políticos de la estrema esquierda y l'estrema derecha criticaron esta decisión.
Llinia 120:
En 1957, Menon encargar d'ellaborar un discursu d'ocho hores defendiendo la postura de la India sobre Caxmir. Hasta la fecha, ye'l discursu más llargu, enxamás pronunciáu, nel Conseyu de Seguridá de les Naciones Xuníes, que toma cinco hores de la 762 ª sesión, el 23 de xineru, y dos hores y cuarenta y ocho minuto nel 24, concluyendo ,al paecer, col colapsu de Menon nel suelu del Conseyu de Seguridá.D'esta miente y con ésitu consolidó'l poder hindú en [http://www.razonypalabra.org.mx/llibros/llibros/Caxmir.pdfCachemira Caxmir] que, entós daquella atopábase so un gran malestar.L'apasionada defensa de Menon de la soberanía de la India en Caxmir, amplió la so base de sofitu na India y llevó a la prensa hindú a doblar temporalmente'l 'Héroe de Caxmir. Nehru taba entós nel visu de la so popularidá na India, la única crítica (menor) vieno de la estrema derecha.
 
Los EE.XX. sofitáu a la corte Nehru dempués de la so intervención en favor de Nasser, mientres la crisis de Suez, sicasí, los barruntos d'una Guerra Fría y la rocea americana del socialismu Nehru esfrecieron les relaciones ente la India y los EE.XX., pos abarruntaba que Nehru sofitaba tácitamente a la UniónXunión Soviética.
 
Nehru caltuvo bones relaciones col Reinu Uníu, inclusive dempués de la crisis de Suez, aceptó l'arbitraxe del Reinu Uníu y el Bancu Mundial, la firma del Tratáu d'Agües del Indo en 1960 con Pakistán gobernanso Ayub Khan pa resolver les disputes de diba años por compartir los recursos de los principales ríos de la rexón de Punjab.