Diferencies ente revisiones de «Xurisprudencia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Nomes de países según el cartafueyu
Llinia 38:
Na lexislación de Guatemala, la xurisprudencia ye una fonte formal d'escasa importancia. Sirve pa complementar la llei. Nel Códigu Procesal Civil y Mercantil, por que se siente xurisprudencia, el Tribunal de Casación (Corte Suprema de Xusticia, Corte de Constitucionalidá), tien d'emitir 5 fallos pa la CSJ y 3 pa la CC. Estos fallos deben de ser uniformes, non atayaos por otru en contrariu, dictaos pol votu favorable de cuatro maxistraos a lo menos, utilizándose la espresión "doctrina llegal" (Ver. Arts. 621 y 627 del Códigu Procesal Civil y Mercantil). En material procesal penal utilícense les espresiones xurisprudencia y doctrina llegal, debiéndose enllenar los mesmos requisitos llegales, cola diferencia que'l votu de los maxistraos tien de ser unánime. Finalmente, en materia d'amparu puede tamién sentase xurisprudencia, especialmente na interpretación de les normes de la Constitución y d'otres lleis constitucionales nes sentencies de la Corte de Constitucionalidá, que tien de respetase polos tribunales al haber tres fallo contestes de la mesma Corte; sicasí, la de Constitucionalidá va poder dixebrase de la so propia xurisprudencia, razonando la innovación, que nun ye obligatoria pa los otros tribunales, sacantes lleguen a emitise tres fallo socesivos contestes nel mesmu sentíu (ver Art. 43 de la Llei d'Amparo, Exhibición Personal y de Constitucionalidá).
 
=== MéxicoMéxicu ===
{{AP| Xurisprudencia (MéxicoMéxicu)}}
Nel casu específicu de [[MéxicoMéxicu]], la xurisprudencia xenerar por trés medios alternos: a) Al traviés de cinco resoluciones que nun mesmu sentíu, emanen de delles instancies del Poder Xudicial de la Federación (Plenu o Sales de la Suprema Corte de Xusticia de la Nación [SCJN] y los Tribunales Colexaos de Circuitu) ensin que se-y interponga una sola en casu contrariu. A estos resolvimientos individualmente llámase-yos tesis aisllaes; b) Tamién puede formase xurisprudencia al traviés de contradicción de tesis, que consiste en que'l Plenu o les Sales de la SCJN resuelvan el criteriu que tien de sostenese sobre una cuestión en particular onde esisten posiciones contraries o diverses sosteníes, respectivamente, poles Sales de la SCJN o bien polos Tribunales Colexaos de Circuitu; c) A lo último, y en virtú d'un mandatu de la Constitución, van constituyir xurisprudencia los resolvimientos qu'emita la SCJN al resolver casos de discutiniu constitucional o d'acciones d'inconstitucionalidá, como se reflexen nos bienes jurídicamente tutelaos.
 
Los resolvimientos van constituyir xurisprudencies, siempres que los resueltu nelles sofítese en cinco sentencies non atayaes por otra en contrariu, y que fueren aprobaes a lo menos por ocho ministros, si tratar de xurisprudencia del Plenu, o por cuatro ministros nos casos de xurisprudencia de los dos Salas.
Llinia 88:
* [http://www.legaldoc.com.ar Xurisprudencia Online Arxentina - Legaldoc]
* [http://www.scjn.gob.mx/ Xurisprudencia Mexicana]
* [http://www.jurisconsulta.mx/ xurisconsulta.mx - Busca de xurisprudencies en MéxicoMéxicu]
* [http://www.csjn.gov.ar/xurisprudencia.html Xurisprudencia Corte Suprema de la Nación Arxentina]