Diferencies ente revisiones de «Corona danesa»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m Moviendo 1 enllace(s) interllingüístico(s), agora proporcionao(s) por Wikidata na páxina d:Q25417
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 19:
}}
 
La '''corona danesa''' (en [[Idioma danés|danés]] ''krone'', plural ''kroner'') ye la [[moneda]] oficial de [[Dinamarca]], xuntu coles provincies autónomes de [[Groenlandia]] y les [[IslesIslles Feroe]]. La corona ta estremada en 100 [[øre]] y el so códigu [[ISO 4217]] ye '''DKK'''. De normal embrívese como ''kr.''
 
== Hestoria ==
Llinia 28:
En 1914 la Unión Monetaria Escandinava eslleióse cuando s'abandonó'l sistema monetariu basáu nel oru. Dinamarca volvió al estándar d'oru en 1924 pero dexar permanentemente en 1931. Ente 1940 y 1945, la corona afitar al [[reichsmark]]. Al rematar la ocupación alemana, introducióse una nueva tasa de cambéu de 24 corones por [[llibra esterlina]], que se vio amenorgada a 19,34 corones n'agostu del mesmu añu. Colos [[Alcuerdos de Bretton Woods]] Dinamarca devaluó la so moneda con al respective de la llibra en 1949 a una tasa de 6,91 corones per dólar. En 1967 una nueva devaluación resultó en 7,50 corones per dólar ó 18 corones per llibra.
 
== IslesIslles Feroe y Groenlandia ==
Nes '''[[islesislles Feroe]]''' ye común utilizar monedes daneses, sicasí circulen billetes específicos pa les islesislles. Mientres la ocupación británica del archipiélagu na [[Segunda Guerra Mundial]] diéronse dellos cambeos que rápido llevaron a los británicos a copiar les monedes daneses de 1, 2, 5, 10 y 25 øre pal so usu nes islesislles Feroe. Les primeres acuñar en bronce, y les de 10 y 25 øre en cuproníquel. Esta emisión ye idéntica a les monedes daneses anteriores a la guerra, pero tán fechaes en 1942 y escarecen del pequenu corazón qu'identifica a la ceca real danesa de Copenhague. Anguaño Dinamarca nun emitió monedes propies, yá que camudó a los acuñamientos en cinc esi mesmu añu. Los billetes en circulación pa les Feroe fueron sobreimpresos pola alministración ''amt'' invalidándolos al empar pal so usu esterior.
 
Los billetes modernos introducir nos [[años 1950]]. A pesar de la idea falsa que se tien, la [[Corona feroesa|corona de les islesislles Feroe]] nun ye una moneda independiente, pero sí una emisión especial de los billetes daneses con un diseñu distintu, daqué similar a lo qu'asocede cola llibra esterlina pa los sos territorios de ultramar.
 
En '''[[Groenlandia]]''' l'alministración colonial emitió billetes distintivos ente 1803 y 1968, al pie de series de monedes acuñaes ente 1926 y 1964. En 2006, los gobiernos de Dinamarca y Groenlandia llegaron a un alcuerdu pa emitir billetes específicos groenlandeses a partir de 2008, sicasí entá nun tán disponibles y ta entamada'l so ditribución pa 2011.
Llinia 213:
* [[Corona groenlandesa]]
== Referencies ==
{{listarefllistaref}}
== Enllaces esternos ==
* [http://www.nationalbanken.dk Bancu Nacional de Dinamarca ''en danés'' y ''inglés'']