Diferencies ente revisiones de «Francesco Crispi»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Uníu +Xuníu)
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 29:
Al españíu de la [[Guerra Franco Prusiana]] de 1870 se les ingenió pa torgar l'anunciada alianza d'Italia con [[Francia]] y pa tresferir a [[Roma]] el gobiernu de [[Giovanni Llanza]].
 
La muerte de [[Urbanu Rattazzi|Rattazzi]] en 1873 motivó a los partidarios de Crispi pa impulsar la so candidatura como dirixente de la Esquierda, pero Crispi, con mires d'asegurar la Corona, sostuvo, sicasí, la eleccióneleición de [[Agostino Depretis]].
 
Dempués de llegar al poder de la Esquierda en payares de [[1876]] foi electu Presidente de la Cámara. Na seronda de 1877 dirixir a [[Londres]], [[París]] y [[Berlín]] pa una misión secreta, teniendo la oportunidá d'establecer relaciones personales con Gladstone, Granville y otros estadistes ingleses, pero sobremanera col canciller alemán [[Otto von Bismarck|Bismarck]].
Llinia 50:
N'avientu de 1893 la incapacidá del gobiernu de Giolitti pa restablecer l'orde públicu en Sicilia (Fasci sicilianos) y en [[Lunigiana]], tuvo de resultes el pidimientu de la opinión pública de la torna de Crispi al poder. Dempués d'haber reasumido el cargu de Primer Ministru reprimió con fuerza les insurrecciones, quedando'l movimientu nun estáu de persecución, arrestando non yá a los líderes del movimientu, sinón a mases de probes granxeros, estudiantes, profesionales y simpatizantes, ya inclusive a los sospechosos d'haber simpatizado en dalgún momentu colos fasci, progresistes, demócrates, republicanos y anarquistes, en munchos casos ensin evidencia dalguna. Dempués de la declaración d'estáu d'esceición, les condenes empezaron a cayer sobre inocentes ciudadanos. Munchos agitadores cayeron namá por glayar coses como «Viva la [[anarquía]]» o «embaxo'l Rei». En Palermo, n'abril y mayu de 1894, los xuicios contra'l comité central de los ''fasci'' tuvieron llugar y foi lo últimu que marcaría la muerte del gloriosu movimientu de los ''[[Fasci Siciliani]]''. Crispi tamién sofitó enérxicamente les midíes correutives adoptaes pol Ministru de Finances, [[Sidney Sonnino]], pa salvar les finances públiques del Estáu, duramente estropiaes pola crisis de 1892-1893.
 
La determinación de Crispi na represión de los movimientos populares, y el refugu d'abandonar la colonia d'Eritrea o la Triple Alianza, que refugaba'l mesmu Sonnino, causaron una rotura col líder radical [[Felice Cavallotti]], que atacar con una despiadada campaña de bilordiu. Un fracasáu atentáu sufiertu por obra d'un [[anarquista]] llevó a una momentanea tregua, pero los ataques de Cavallotti tornaron más aspros que nunca. Con too y con eso, nes eleccioneseleiciones xenerales de 1895 Crispi llogró una amplia ventaya, pero un añu dempués, la humillante derrota na [[Batalla de Adua]] en [[Etiopía]] provocó la so dimisión.
 
El socesivu gobiernu de [[Antonio Starabba]] dio creitu a les acusaciones de Cavallotti, y, a la fin de 1897 les autoridaes xudiciales apelaron a la cámara'l permisu pa poder proceder contra Crispi cola acusación d'arriquecimientu ilícitu. Una comisión parlamentaria encargada de les investigaciones, estableció solamente que Crispi, al asumir el so encargu en 1893, atopó'l fondu pa servicios secretos vacíu, y viose obligáu a tomar dineru d'un bancu estatal pa dotalo, préstamu que sería restituyíu con pagos mensuales garantizaes pol Fiscu.
Llinia 71:
| títulu = [[Primer Ministru d'Italia]]
| períodu = [[1887]] - [[1891]]
| sucesorsocesor = [[Antonio Starabba]]
| predecesor2 = [[Giovanni Giolitti]]
| títulu2 = [[Primer Ministru d'Italia]]
| períodu2 = [[1893]] - [[1896]]
| sucesor2socesor2 = [[Antonio Starabba]]
}}