Diferencies ente revisiones de «Amputación»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Nomes de países según el cartafueyu
m Robó: Troquéu automáticu de testu (- \*\n + \n* )
Llinia 17:
| sinónimos =
* Avulsión
* Arrancamientu d'una estremidá *
* Extirpación d'una estremidá }}
 
La '''amputación''' ye la corte y separación d'una estremidá del cuerpu por aciu [[traumatismu]] (tamién llamáu avulsión) o [[ciruxía]]. Como una midida quirúrxica, utilizar pa controlar el dolor o un procesu causáu por una enfermedá na estremidá afectada, por casu un tumor [[cáncer|malinu]] o una [[cangrena]]. En ciertos casos, realizar n'individuos como una ciruxía preventiva pa esti tipu de problemes. En dellos países, la amputación de les manos o los pies ye utilizada como una forma de [[castigu]] pa los criminales.{{cita riquida}} En ciertes cultures o relixones, realícense amputaciones menores o mutilaciones como parte de rituales. Anguaño solo ye practicada cuando se topa en peligru la vida, según les feríes mientres una guerra que de cutiu riquen la amputación o accidentes de tránsitu.
Llinia 55:
* Tumores canceríxenos en güesos (por casu: osteosarcoma, [[osteocondroma]])
* Mancaes graves nes estremidaes, nes que nun se puede salvar el miembru, o onde los intentos de salvar el miembru fueron fallíos
* Problemes de circulación sanguínea *
* Deformidaes de los deos o extremidad
* Cáncer avanzáu *
* [[Cangrena]]
* Infección nos güesos ([[osteomielitis]])
* Amputación traumática (La amputación tien llugar na escena del accidente, la estremidá puede ser parcial o totalmente seccionada)