Diferencies ente revisiones de «Diseñu de moda»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m Moviendo 1 enllace(s) interllingüístico(s), agora proporcionao(s) por Wikidata na páxina d:Q29583
m correiciones de llistaos y nomes mal formaos del inglés
Llinia 3:
 
==Característiques==
El diseñu de modes difier del diseñu de vestuariu debíu al fechu de qu'el so productu principal tiende a quedar obsoleto dempués d'una o dos temporaes, usualmente. Una temporada ta definida como seronda iviernu o primavera verano. Considérase xeneralmente que'l diseñu de modes nació nel sieglu XIX con [[CharresCharles Frederick Worth]], que foi'l primeru en coser a les prendes una etiqueta col so nome. Mientres tolos artículos de vestimienta de cualquier períodu de la hestoria son estudiaos polos académicos como diseñu de vestuariu, namá la ropa creada dempués de [[1858]] pue ser considerada como diseñu de modes.
 
El diseñadores de modes diseñen ropa y accesorios. Dellos diseñadores d'alta cordura son independientes laboralmente y diseñen pa veceros individuales. Otros cubren les necesidaes de tiendes especializaes o de tiendes de departamentos d'alta cordura. Esti diseñadores crean priendas orixinales, asina mesmu como los que siguen enclinos de [[moda]] establecíes. Sicasí, la mayoría d'el diseñadores de modes trabayen pa fabricantes de ropa, creando diseños pa homes, muyeres y neños nel mercáu masificado. Les marques de diseñador que tienen un 'nome', tales como [[Calvin Klein]] o [[Ralph Lauren]] son xeneralmente diseñaes por un equipu de diseñadores individuales so la dirección d'un director de diseñu.
Llinia 9:
== Hestoria del diseñu de modes ==
===Comienzo de l'alta cordura===
El primer diseñador de modes que nun yera a cencielles un alfayate foi CharresCharles Frederick Worth (1826–1895). Primero que estableciera'l so ''maison couture'' (casa de modes) en [[París]], el diseñu y creación de ropa yera remanáu por un gran númberu de modistes anónimes, y l'alta moda taba basada nos [[estilos]] usaos en cortes reales. L'ésitu de Worth foi tal que pudo ordenar a los sos veceros lo que teníen d'usar, en llugar de siguir la so dirección como los alfayates solíen faer. El términu ''couturier'' (cordureru) foi, ello ye qu'acuñáu pa referise a él. Foi mientres esti períodu que munches cases de modes empezaron a contratar artistes pa bosquejar o pintar diseños de prendes. Les imaxes por sigo mesmes podíen ser presentaes a los veceros de forma muncho más económica que produciendo una prenda d'amuesa nel taller de trabayu. Si al veceru gustábalu la prenda, ésta yera ordenada y paga. Poro, la tradición de bocetos de prendes empezó como un métodu de les cases de modes pa economizar.
 
===Empiezos del sieglu XX===