Diferencies ente revisiones de «Clima»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- localidá + llocalidá )
Llinia 3:
El '''clima''' toma los valores estadísticos sobre los elementos del [[tiempu atmosféricu]] nuna rexón mientres periodos que se consideren abondo representativos, de 30 años o más, tal como señala F. J. Monkhouse.<ref>F. J. Monkhouse. ''Diccionariu de términos xeográficos''. Barcelona: oikos-tau, s. a. - ediciones, 1978, p.94.</ref> Estos periodos convien que seyan más llargues nes zones subtropical y templar que na [[zona intertropical]], especialmente, na faxa ecuatorial, onde'l clima ye más estable y menos variable no que fai a los parámetros meteorolóxicos. Los parámetros meteorolóxicos más importantes qu'integren el conceutu de clima son [[temperatura atmosférico|temperatura]], [[presión atmosférica|presión]], [[vientu|vientos]], [[mugor atmosférico|mugor]] y [[precipitaciones]]. Estos valores llograr cola escoyeta de forma sistemática y homoxénea de la [[pronósticu del tiempu|información meteorolóxica]].
 
Los factores naturales qu'afecta al clima son la [[llatitú]], el [[Relieve terrestre|relieve]] (incluyendo l'altitú y l'orientación del mesmu), la [[continentalidad]] (o distancia al mar) y les [[corriente marina|corrientes marines]]. Según refiérase al mundu, a una zona o rexón, o a una localidállocalidá concreta falar de clima global, zonal, rexonal o local ([[microclima]]), respectivamente.
 
El clima ye un [[sistema complexu]] polo qu'el so comportamientu ye malo de predicir, per una parte hai [[enclín]]s al llargu plazu debíes, de normal, a variaciones sistemátiques como les derivaes de los movimientos de rotación y de traslación de la Tierra y la forma como estos movimientos afecten de manera distinta a les distintes zones o rexones climátiques del nuesu planeta, les variaciones de la [[radiación]] solar o los cambeos orbitales.