Diferencies ente revisiones de «Auschwitz»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Robó: Troquéu automáticu de testu (- \*\n + \n* )
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(P|p)erío(d|os) +\1erio\2)
Llinia 73:
La mayoría de los prisioneros llegaba al campu en tren, con frecuencia dempués d'un tarrecible viaxe en vagones de carga que duraba dellos díes, mientres el que nun se-yos facilitaba comida nin agua. A partir de 1944 estendióse la vía del tren por qu'entrara directamente al campu. Delles vegaes, al llegar el tren, los prisioneros yeren pasaos directamente a les [[cámares de gas]]. N'otres ocasiones, los nazis escoyíen prisioneros, frecuentemente so la supervisión del [[Schutzstaffel|SS]] [[Hauptsturmführer]] Dr. [[Josef Mengele]], pa ser unviaos a campos de trabayu o pa realizar [[Esperimentación médica nazi|esperimentación médica]]. Polo xeneral los neños, los vieyos y los enfermos yeren unviaos directamente a les cámares de gas, que yeren coordinaes pol SS [[Hauptscharführer]] [[Otto Moll]].
[[Archivu:AuschwitzCampEntrance.jpg|thumb|left|Entrada de Auschwitz II (Birkenau).]]
Cuando un prisioneru superaba la seleición inicial, yera unviáu a pasar un períoduperiodu de [[cuarentena]] y depués asignábase-y una xera o yera unviáu a dalgún de los campos de trabajo anexo.
 
Aquellos que resultaben escoyíos pal esterminiu yeren treslladaos a unu de los grandes complexos de [[cámares de gas]]/[[crematoriu]] escontra los estremos del campu. Dos de los crematorios (Krema II y Krema III) teníen instalaciones soterrañes, una sala pa desvistise y una cámara de gas con capacidá pa miles de persones. Pa evitar la llerza, informábase-yos a les víctimes que recibiríen ellí una ducha y un tratamientu desinfestante. La cámara de gas inclusive tenía tuberíes pa duches, magar nunca fueron conectaes al serviciu d'agua. Ordenábase-yos a les víctimes que s'esnudaren y dexaren les sos pertenencies nel vestidor, onde supuestamente les podríen recuperar a la fin del tratamientu, de manera que teníen de recordar el númberu del allugamientu de les sos pertenencies. Una vegada sellada la entrada, descargábase l'axente tóxicu [[Zyklon B]] poles apertures nel techu. Les cámares de gas nos crematorios IV y V teníen instalaciones na superficie y el Zyklon B introducir por ventanes especiales nes parés.