Diferencies ente revisiones de «Ácidu sulfúrico»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- contien + contién )
Llinia 61:
:<math>\mathrm{SO_3 + H_2O \longrightarrow H_2SO_4}</math>
 
De la torre de Glover un amiestu de gases (qu'inclúi óxidu d'azufre (IV) y (VI), óxidos de nitróxenu, nitróxenu, osíxenu y vapor) ye tresferida a una cámara recubierta de chombu onde ye tratáu con más agua. La cámara puede ser un gran espaciu en forma de caxa o una cortil con forma de conu truncáu. L'ácidu sulfúrico ye formáu por una serie complexa de reacciones; entiesta nes parés y ye atropáu nel pisu de la cámara. Pueden esistir de trés a seis cámares en serie, onde los gases pasen por caúna de les cámares en sucesión. L'ácidu producíu nes cámares, xeneralmente llamáu ácidu de cámara o ácidu de fertilizante, contiencontién de 62&nbsp;% a 68&nbsp;% de H<sub>2</sub>SO<sub>4</sub>.
 
:<math>\mathrm{NON + NON_2 + H_2O \longrightarrow 2HNO_2}</math>
Llinia 75:
:<math>\mathrm{SO_3 + H_2O \longrightarrow H_2SO_4}</math>
 
Nesti procesu, un amiestu de gases secos que contiencontién del 7 al 10&nbsp;% de SO<sub>2</sub>, según la fonte de producción de SO<sub>2</sub> (el valor inferior correspuende a plantes que turren piritas y el superior a les que quemen azufre), y de un 11 a 14% d'O<sub>2</sub>, se precalienta y una vegada depurada al máximu, pasa a un convertidor d'unu o más llechos catalíticos, por riegla xeneral de platino o pentóxido de vanadiu (V<sub>2</sub>O<sub>5</sub>), onde se forma'l SO<sub>3</sub>. Suélense emplegar dos o más convertidores.
 
Los rendimientos de conversión del SO<sub>2</sub> a SO<sub>3</sub> nuna planta en funcionamientu normal bazcuyen ente'l 96 y 97&nbsp;%, pos la eficacia inicial del 98&nbsp;%<ref>{{cita web | url = http://www.csgrouppr.com/images/Tecnomundo_20Sept_07_6.pdf | título = Manufactura d'Ácidu sulfúrico}}</ref>
Llinia 109:
Dellos procesos na industria de la Madera y el papel riquen ácidu sulfúrico, según dellos procesos testiles, fibres químiques y tratamientu de pieles y cueru.
 
Tocantes a los usos directos, probablemente l'usu más importante ye'l sulfuru que s'incorpora al traviés de la sulfonación orgánica, particularmente na producción de deterxentes. Un productu común que contiencontién ácidu sulfúrico son les bateríes, anque la cantidá que contienen ye bien pequena.
 
En Colombia'l so usu y comercialización tán so vixilancia del Ministeriu de Xusticia y del Derechu al ser utilizáu como precursor químicu na fabricación de cocaína.