Diferencies ente revisiones de «Baga»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- caltien + caltién )
Llinia 10:
Les bagues particulares de la familia de les [[Cucurbitaceae|cucurbitácees]] (sandía, melón, pepinu, calabaces), son d'ovariu ínfero, amás de la marca del pedúnculu'l frutu tien el repulgu que dexaron les pieces florales al cayese nel otru estremu de la baga, y el exocarpio y el sector del mesocarpiu más cercanu al esterior endurecer nun armazón (''shell'') o pulgu que dexa l'almacenamientu del interior tienru per meses a un añu. La baga de les cucurbitácees llámase [[pepónide]], son comunes les variedaes cultivaes escoyíes por que'l pulgu sía menos dura y bono de manipoliar.
 
Les [[calabaza|calabaces]], na acepción orixinal del términu, son bayes con pulgu tan endurecíu que non yá dexa'l caltenimientu del interior tienru por unu a más años, sinón que tamién se puede utilizar vaciada con fines non alimenticios, como instrumentos de cocina, en preseos musicales, artesaníes, etc. Les calabaces conocíes pertenecen tantu a les cucurbitácees (''[[Lagenaria]]'', variedaes de ''[[Cucurbita]]'') como a les bignoniáceas (''[[Crescentia]]'', ''[[Amphitecna]]''). En delles rexones el términu estender pa designar variedaes escoyíes con pulgu non tan dura y non aplicable con fines non alimenticios, que puede cortase con cuchiellu de cocina y que caltiencaltién l'interior carnosu per un añu: el restu de les variedaes de ''[[Cucurbita]]'', y ''[[Benincasa]]''.
 
Exemplos de bagues son la [[uva]] y el [[tomate]], pero munches otres frutes comunes considérense botánicamente como bayes: los [[hesperidio]]s como [[Naranxa (fruta)|naranxa]] y [[Citrus × limon|llimón]] son bayes modificaes; el [[Diospyros kaki|caqui]], la [[berenxena]], la [[guayaba]], y el [[Capsicum|pimientu]] son consideraes como bayes tamién.