Diferencies ente revisiones de «Galilea»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Robó: Troquéu automáticu de testu (- \*\n + \n* )
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- contien + contién )
Llinia 21:
La mayor parte de Galilea consiste en terrén predresu, con una elevación que va dende los 500 a 700 msnm. Podemos atopar dellos montes de gran altitú na rexón, incluyendo'l [[Monte Tabor]] y el [[Monte Merón]], que cunten con temperatures relativamente baxes y precipitaciones altes. Como resultáu d'esti clima, la flora y la fauna espolleten na rexón, ente que munches aves migren añalmente de climes más fríos a África y viceversa al traviés del corredor Hula-Jordan. La presencia de regueros y cascaes, estos postreros principalmente na Alta Galilea, xuntu con vastos campos de vexetación y coloridas flores monteses, según numberosos pueblos d'importancia bíblica, faen de la rexón un popular destín turísticu.
 
Por cuenta de la so alta precipitación (900-1200 mm), temperatures nidies y altes montes (la elevación del monte Merón ye 1.000-1.208 m), la rexón cimera de la Galilea contiencontién una flora y fauna distintives: enebro coloráu ([[Juniperus oxycedrus]]), cedru de Salomón ([[Cedrus libani]]), que crez nun pequenu monte nel Monte Merón, [[cyclamen|ciclámene]]s, [[paeonia|peonía]]s, y el [[Rhododendron ponticum]] que floria delles vegaes en Meron.
 
== Hestoria ==
Llinia 39:
La Galilea ye'l llar d'una gran población árabe musulmana. Tamién hai poblaciones importantes d'israelinos drusos y cristianos. Tanto los drusos israelinos como los cristianos tienen les sos mayoríes en Galilea, incluyendo poblaciones maronites. Otres minoríes notables son los beduinos y los circasianos.
 
A partir norte-central de la Galilea conózse-y como Galilea Central y la mesma estiéndese dende la frontera col Llíbano hasta'l cantu norte del [[valle de Jezreel]], incluyendo les ciudaes de [[Nazaret]] y Sakhnin, que cunta con una mayoría d'árabes, con importantes poblaciones xudíes en [[Nazareth Illit]] y otres poblaciones nes llombes de la rexón y delles ciudaes con importantes poblaciones [[Cristianismu n'Israel|israelinos de cristianos]] y [[drusu|drusos]]. La metá norte de la baxa Galilea central, qu'arrodia a [[Carmiel]] y Sakhnin, ye conocida como'l "Corazón de Galilea". Per otru llau, l'este de la Galilea ye casi 100% [[Pueblu xudíu|xudíu]]. Esta parte inclúi'l Deu de la Galilea, el Valle del Ríu Xordán y les mariñes del [[Mar de Galilea]], y contiencontién dos de los Cuatro Ciudaes Santes del [[Xudaísmu]]. La parte meridional de Galilea, incluyendo'l [[valle de Jezreel]], y la rexón de Gilboa ye tamién casi 100% [[Pueblu xudíu|xudíu]], con dellos pequenos pueblos árabes cerca de la frontera con [[Judea y Samaria]]. Alredor del 80% de la población de la Galilea Occidental ye xudía, hasta llegar a la frontera llibanesa. Los xudíos tamién formen una pequena mayoría na Alta Galilea, con una significativa minoría de población drusa y cristiana.
 
L'Axencia Xudía intentó aumentar la población xudía nesta área, pero la población non xudía tamién tien una alta tasa de crecedera. A partir de 2006, había 1.2 millones d'habitantes en Galilea, de los cualos un 46.9% yera xudíu.