Diferencies ente revisiones de «Lluminaria fluorescente»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m Moviendo 1 enllace(s) interllingüístico(s), agora proporcionao(s) por Wikidata na páxina d:Q182925
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- contien + contién )
Llinia 1:
[[Archivu:Fluorescent light bulbs 09.JPG|thumb|260px|Tubos fluorescentes en paralelu.]]
 
Conocer por '''lluminaria fluorescente''', al conxuntu que formen una llámpara, denominada '''tubu fluorescente''', y una armadura, que contiencontién los accesorios necesarios pal funcionamientu. En ciertos llugares conozse como lluminaria solamente a la llámpara. La [[llámpara]] ye de [[Llámpara de descarga|descarga]] de vapor de mercuriu a baxa presión y utilízase de normal pa la [[llume físico|llume]] doméstica o industrial. La so ventaya frente a otru tipu de llámpares, como les [[llámpara incandescente|incandescentes]], ye la so [[eficiencia enerxética]].
 
La llámpara consiste nun tubu de [[vidriu]] finu revistíu interiormente con diverses sustances químiques compuestes llamaes [[Fósforu (sustanza fosforescente)|''fósforos'']], anque xeneralmente nun contienen l'elementu químicu [[fósforu (elementu)|fósforu]] y nun tienen de confundir se con él. Esos compuestos químicos emiten [[lluz]] visible al recibir una radiación [[ultravioleta]]. El tubu contiencontién amás una pequena cantidá de vapor de [[mercuriu (elementu)|mercuriu]] y un gas inerte, davezu [[argón]] o [[neón]], a una presión más baxa que la [[presión atmosférica]]. En cada estremu del tubu atopa un filamentu fechu de [[Wolframiu|tungsteno]], que al calecer en candia contribúi a la [[ionización]] de los gases.
 
== Historia ==
Llinia 21:
Na figura de riba estrémense, amás de la mesma llámpara, dos elementos fundamentales: el «cebador» (tamién llamáu «arrancador» o «partidor») y la «reactancia» o «balastu», qu'apurre [[reactancia inductiva]]. En dellos países de fala española empléguense entá los sos sinónimos ingleses ''starter'' y ''ballast''.
 
El cebador, partidor o arrancador ta formáu por una pequenu angüeña de cristal que contiencontién gases a baxa presión ([[neón]], [[argón]] y gas de mercuriu) y en que'l so interior tópase un contactu formáu por una [[llámina bimetálica]] doblada en "O". En paralelu con esti contactu hai un [[Condensador (eléctricu)|condensador]] destináu al doble efectu d'actuar d'amortiguador de chispa o apagachispas, y d'absorber la radiación de radiofrecuencies que pudieren interferir con receptores de radiu, TV o comunicaciones. La presencia d'esti condensador nun ye imprescindible pal funcionamientu del tubu fluorescente, pero ayuda abondo a aumentar la vida útil del contactu del par bimetálico cuando se-y somete a trabayar con altes corrientes y altes tensiones. Tanto'l cebador como la lluminaria encurtien la so vida útil cuanto más vegaes encender, por esta razón encamiéntase usar el llume fluorescente en réximes continuos y non como llume intermitente.
 
L'elementu qu'aprove [[reactancia]] inductiva llámase «balastu» o «balastru», anque en dellos países denominar incorrectamente «reactancia», qu'en realidá ye'l nome de la magnitú eléctrica qu'aprove, non del elementu<!-- TAMPOCO PAEZ QUE SE NADA CORRECTU LO DE BALASTU, QU'EN INGLÉS QUIER DICIR LLASTRE -->. Técnicamente ye un reactor que ta constituyíu por una [[Inductor|bobina]] d'alambre de cobre esmaltáu, endolcada sobre un núcleu de chapes de fierro o de [[aceru eléctrico]]. El términu ''balastu'' nun tien de ser confundíu col so homónimu, el material usáu na construcción de víes de ferrocarril.
Llinia 68:
* Nesti balastu hai dos pares de salíes, y cada par tien de conectase a cada estremu (filamentu) de la llámpara.
 
Como se dixo de primeres, el "fósforu" que se menta nel dibuxu siguiente nun ye l'elementu químicu llamáu asina, sinón una sustanza químico compuesta, que usualmente nun contiencontién fósforu.
 
[[Archivu:Lluz fluorescente-LMB.png|center|625 px]]