Diferencies ente revisiones de «Dictadura de los Coroneles»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- isles + islles )
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 66:
== Un periodu d'inestabilidá política ==
 
Nos primeros años de la década de 1960, Grecia pasaba por un fuerte periodu d'inestabilidá política. A pesar de llograr una moderada victoria (53% de los votos) nes eleccioneseleiciones de [[1964]], la Unión de Centru de [[Georgios Papandreou]] nun foi capaz de gobernar más de 18 meses. Per otru llau, Georgios Papandreu, percibíu en Grecia como un demócrata convencíu, aspiraba a ocupar el puestu de Ministru de Defensa, lo que nun se vía con bonos güeyos dende les altes esferes de la [[monarquía]]. En xunetu de [[1965]] tuvo llugar una dixebra considerable ente les diverses corrientes del partíu que taben nel gobiernu, la Unión de Centru (''Ενώσις Κέντρου''), conocida na hestoria griega contemporanea como "[[Apostasía de 1965]]" o ''Iuliana''. Esta masiva dixebra producióse por causa de la decisión de Georgios Papandreu de sustituyir a [[Petros Garufalias]] que taba al frente del Ministeriu de Defensa Nacional.
 
El rei [[Constantino II de Grecia|Constantino II]] negar a roblar el decretu correspondiente hasta que'l sucesorsocesor de Garufalia gociara del so plenu enfotu, forzando a la dimisión de Papandreu el [[15 de xunetu]] de [[1965]]. A partir d'aquel día y hasta finales d'avientu de [[1966]], Constantino II intentó formar gobiernos cola participación de 48 diputaos apóstates de la Unión de Centru, que dexaren solo a Georgios Papandreu. Estos diputaos lideraos por [[Constantinos Mitsotakis]] formaron parte d'estos gobiernos o bien-yos dieron el so votu d'enfotu. Nun principiu, el rei nomó Primer Ministru a [[Georgios Athanasiadis-Novas]], que constituyó gobiernos formaos por ministros escoyíos d'ente los diputaos apóstates. El nuevu gobiernu sicasí nun llogró la mayoría nel Parlamentu, formándose entós otru gobiernu con [[Ilias Tsirimokos]] a la cabeza. Georgios Papandreu y [[Panagiotis Kanellopoulos]], los líderes de la Unión de Centru y del ERE (Unión Nacional Radical, el partíu que gobernaba enantes) intentaron llegar a un alcuerdu pa salir d'una crisis qu'amenaciaba con enllargase. La idea yera formar un gobiernu que s'encargara de los asuntos más urxentes y convocara unes nueves eleccioneseleiciones. Esta solución nun pudo ponese en práctica pola mor del golpe de los coroneles. Tol periodu que prosiguió a la destitución de Georgios Papandreu caracterizóse principalmente por ser un periodu d'irregularidaes nel ámbitu políticu.
 
== El golpe d'Estáu del 21 d'abril ==
Llinia 75:
Ente los sucesos que se producieron destaquen la muerte del diputáu [[Grigoris Lambrakis]], según la del estudiante [[Sotiris Petroulas]]. Estos episodios van llevar al golpe d'Estáu de los coroneles el [[21 d'abril]] de [[1967]].
El 21 d'abril, mientres se convocaben eleccioneseleiciones pal día [[28 de mayu]], el oficiales del Exércitu, col coronel Georgios Papadopoulos al mandu y la participación del Xeneral de Brigada [[Stylianos Pattakós]] y el coronel [[Nikolaos Makaresos]], axuntaron a alredor de 100 tanques nel distritu de la capital y poner en movimientu a l'amanecida del 21 d'abril, coles mires de tomar el Ministeriu de Defensa griegu. Amás, los militares trazaron un plan que designaba como obligatoria tomar de posesión del Exércitu, coles mires d'acabar col supuestu alzamientu comunista de ciertes zones de Grecia onde aseguraron qu'enfusara'l [[Exércitu Coloráu]] de la [[URSS]].
 
La persona d'enfotu del rei, Spandakis, xeneral del exércitu del Estáu Mayor, foi sustituyíu por [[Odisees Angelis]], quien faciendo usu del so nuevu cargu dio la orde a la III Brigada del Exércitu de Salónica de que refugara cualesquier orde golpista.