Diferencies ente revisiones de «Diputáu al Parllamentu Européu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones de llistaos y nomes mal formaos del inglés
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 26:
Acordies con el [[Democracia representativa|principiu de democracia representativa]] qu'ordena'l métodu de gobiernu comuñal, los eurodiputaos [[Representación directa|representen de manera directa]] a los ciudadanos europeos como tales y nel so conxuntu, non a los sos Estaos d'orixe.<ref>[http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2008:115:0013:0045:YE:PDF Artículos 10 y 14 TUE]</ref> Esti electores son los únicos ante quien respuenden políticamente, de manera periódica, nes [[elecciones europees]].
 
== ElecciónEleición ==
{{AP|EleccionesEleiciones al Parlamentu Européu}}
Los diputaos al Parlamentu Européu son escoyíos por un períodu de cinco años, acorde cola duración d'una llexislatura de la Cámara.
[[File:2009 European Parliament Composition.svg|thumb|left|300px|'''Diputaos de la VII Llexislatura del [[Parlamentu Européu|PE]]''':<br />
Llinia 45:
 
=== Procedimientu electoral ===
Anque los Trataos<ref>[http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2008:115:0047:0199:YE:PDF Art. 223.1 del TFUE]</ref> afiten l'oxetivu d'un procedimientu uniforme en tolos Estaos miembros, establezse alternativamente un sistema electoral européu basáu sobre principios comunes pero abiertu al desenvolvimientu particularizado de cada Tao miembru. Ésti ye'l sistema que s'impunxo hasta la fecha, afitándose como riegles básiques de la eleccióneleición y l'escrutiniu los siguientes principiu:
* Universalidá del sufraxu (ensin posibilidá d'esclusión per razón de sexu, raza, pertenencia a una minoría, nin de xacíu nacionalidá, nun riquir la del Estáu concretu na que s'exerz el votu, y bastando con acreditar la residencia).
* Votu llibre y secretu (lo segundo como garantía de lo primero).
* Votu directu (acordies con el principiu de democracia representativa que rixe'l funcionamientu de la Unión, y ensin perxuiciu de que la eleccióneleición de los diputaos llevar a cabu en llistes zarraes o abiertes).
* Atribución proporcional de los escaños en función del cómputu total de votos (refugándose'l [[sistema electoral mayoritariu]], anque dexándose un ampliu marxe pa distintes apreciaciones de la idea de [[Sistema proporcional|proporcionalidad]]).
 
== Función y facultaes ==
Los diputaos al Parlamentu Européu tienen como únicu mandatu'l que deriva de la so eleccióneleición, esto ye, la representación de los ciudadanos de la Unión nel so conxuntu, y, derivativamente y na midida de los sos compromisos, el qu'asumió políticamente nel so programa electoral. Sicasí, y como prueba de la cimera responsabilidá de representación democrática, al serviciu del interés xeneral, los eurodiputaos son independientes nel exerciciu de les sos funciones y nun tán sometíos a mandatu imperativu dalgunu, nin siquier al so programa electoral, siendo nulos de plenu Derechu los alcuerdos que contravengan o condicionen l'exerciciu esta independencia política individual.
 
Los eurodiputaos tienen la facultá de participar nes actividaes y funciones [[Procedimientu lexislativu na Unión Europea|lexislatives]], presupuestaries, consultives y de control políticu que s'atribúin a la Cámara, lo mesmo que de integrase pa ello nos sos órganos internos de funcionamientu y organización. Pueden, por tanto, y ensin ánimu refechu:
Llinia 89:
 
== Referencies ==
{{listarefllistaref}}
 
== VeaseVer tamién ==
 
* [[Parlamentu Européu]]