Diferencies ente revisiones de «Diseñu de moda»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones de llistaos y nomes mal formaos del inglés
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 5:
El diseñu de modes difier del diseñu de vestuariu debíu al fechu de qu'el so productu principal tiende a quedar obsoleto dempués d'una o dos temporaes, usualmente. Una temporada ta definida como seronda iviernu o primavera verano. Considérase xeneralmente que'l diseñu de modes nació nel sieglu XIX con [[Charles Frederick Worth]], que foi'l primeru en coser a les prendes una etiqueta col so nome. Mientres tolos artículos de vestimienta de cualquier períodu de la hestoria son estudiaos polos académicos como diseñu de vestuariu, namá la ropa creada dempués de [[1858]] pue ser considerada como diseñu de modes.
 
El diseñadores de modes diseñen ropa y accesorios. Dellos diseñadores d'alta cordura son independientes laboralmente y diseñen pa veceros individuales. Otros cubren les necesidaes de tiendes especializaes o de tiendes de departamentos d'alta cordura. Esti diseñadores crean priendas orixinales, asina mesmu como los que siguen enclinos de [[moda]] establecíes. Sicasí, la mayoría d'el diseñadores de modes trabayen pa fabricantes de ropa, creando diseños pa homes, muyeres y neños nel mercáu masificado. Les marques de diseñador que tienen un 'nome', tales como [[Calvin Klein]] o [[Ralph Lauren]] son xeneralmente diseñaes por un equipu de diseñadores individuales so la dirección d'un directordireutor de diseñu.
 
== Hestoria del diseñu de modes ==
Llinia 12:
 
===Empiezos del sieglu XX===
A lo llargo de los primeros años del sieglu XX, prácticamente tola alta moda aniciar en [[París]] y en menor midida en [[Londres]]. Les revistes de [[moda|modes]] d'otros países unviaben editores a los espectáculos de moda de París. Les tiendes de departamentos unviaben compradores a los desfiles de París, onde mercaben priendas pa copiar (y robaben abiertamente les llíneesllinies d'estilu y la corte d'otres). Tantu nos talleres que fabricaben traxes sobre midíes como les tiendes de ropa llisto pa usase (''prêt à porter'') apaecíen les últimes modes de París, afeches a les característiques económicu y cotidianu de los veceros de les tiendes.
 
Nesti momentu la división ente alta cordura y ropa llisto pa usase nun taba inda claramente definida. Los dos maneres independientes de producción inda nun aportar# a competidores, y, ello ye que coesistíen en cases onde les modistes ellaboraben priendas de dambes maneres.
Llinia 21:
La [[Segunda Guerra Mundial]] creó munchos cambeos radicales na industria de la moda. Dempués de la guerra la reputación de París como centru mundial de la moda empezó a tornar, y les modes de confección y manufacturación de masa amontaron la so popularidá. Un nuevu estilu pa la mocedá surdió nos [[años 1950|1950]]'s, camudando l'enfoque de la moda pa siempres. Mientres la instalación de calefacción central espandíase, facer tamién la era de prendes de mínimu cuidáu, surdiendo asina testiles más llixeros y los sintéticos.
 
Enfrentando l'amenaza de productos de moda prefabricaos, l'alta cordura de París defendióse, pero con poco efectu, en cuanto nun podía evitar que la moda colar nes cais. En poco tiempu, enteres categoríes de muyeres hasta agora acutaes a suplantaciones inferiores de l'alta cordura esfrutaríen una gran variedá y llibertá d'eleccióneleición. Tratando con volumes mayores de productos, los ciclos de producción yeren muncho más llargos que los de los talleres de cordura, lo que significaba qu'el diseñadores qu'entamaben colecciones dos veces al añu, teníen d'aldovinar con más d'un añu d'anticipación lo que los sos veceros podíen querer.
 
===Últimes décades del sieglu===
Llinia 32:
 
===Moda llista pa usar===
La moda '''[[llista pa usar]]''' (o '''''[[Prêt-à-porter]]''''') ye un puntu mediu ente alta cordura y mercáu de masa. Nun ta fecha pa veceros individuales, pero tómase gran curiáu na eleccióneleición y la corte de la tela. La ropa ta iguada en pequenes cantidaes p'asegurar la exclusividad, polo cual ye más bien costosa. Les colecciones de prendes llistes pa usar son usualmente presentaes por cases de modes en cada temporada mientres un períodu conocíu como [[Fashion Week]] (selmana de la moda) que toma lugar dos vegaes al añu.
 
===Mercáu de masa===
Llinia 46:
*[http://www.fashion-era.com/ fashion-yera.com Hestoria del diseñu de modes (n'inglés)(n'español)]
 
== VeaseVer tamién ==
* [[diseñu]]
 
== Referencies ==
{{listarefllistaref}}
 
{{Tradubot|Diseño de moda}}