Diferencies ente revisiones de «Pascua»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Nomes de países según el cartafueyu
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- caltien + caltién , - contien + contién )
Llinia 57:
El corderu de Pascua yera escoyíu per cada familia. Col tiempu, la ceremonia de inmolación foi llevada a cabu pola clase sacerdotal. L'animal tenía de ser machu, corderu o cabritu, sanu y de un añu d'edá. Inmolar al rematar el día; y pela nueche comer con verduras amargoses. Nun taba dexáu romper los sos güesos, nin dexar restos de carne. Por esta razón, si la familia nun yera abondo grande pa comer un animal ellos solos, los israelites axuntar en grupos, pa cumplir coles prescripciones d'orde sagráu. Mientres los siete díes posteriores al 14 de Nisán (mes del calendariu israelita correspondiente a marzu - abril del calendariu español), el pueblu hebréu namá comía pan ensin lleldu (non lleldáu), al que llamaben «ázimo» («ensin formientu»), o «pan d'aflicción».
Los primeros cristianos ―que yeren xudíos― celebraben la Pascua de [[Resurrección]] al par cronolóxica que la Pascua xudía, hasta qu'el [[Primer Concilio de Nicea]] (nel [[325|325 d. C.]]) dixebró la celebración de la Pascua xudía de la cristiana, quitando a esta los elementos hebreos. Sicasí dexaron el calter móvil de la fiesta recordando que [[Cristu]] resucitó na Pascua hebrea. Güei día la Ilesia católica caltiencaltién el calter móvil de la fecha de Pascua.
 
Esta fiesta determina'l calendariu móvil d'otres fiestes: asina la [[Ascensión de Xesús|Ascensión]] (l'ascensu de Xesús al cielu) celébrase 40 díes dempués de Pascua, y [[Pentecostés]] 10 díes dempués de l'Ascensión. La selmana anterior a la Pascua de Resurrección ye la [[Selmana Santa]], qu'empieza col [[Domingo de Ramos]] (que conmemora la entrada triunfal de [[Xesús]] en [[Xerusalén]]). La Octava de Pascua (popularmente conocida como «selmana de Pascua») ye la selmana qu'asocede a esti Domingu de Pascua (o Domingo de Resurrección). El [[tiempu pascual]] o tiempu de Pascua designa, na [[lliturxa]] católica, les selmanes que van dende'l Domingu de Resurrección hasta'l de [[Pentecostés]].
Llinia 128:
* [http://ec.aciprensa.com/wiki/Pascua Domingo de Resurrección o de Pascua] na ''[[Enciclopedia Católica]]''.
* [http://es.catholic.net/celebraciones/120/301/articulo.php?id=1269 Domingu de Resurrección o de Pascua] en [http://es.catholic.net/ Catholic.net]
* [http://www.nuestrocalendario.info El nuesu Calendariu], contiencontién amplia información sobre técniques pa determinar el día de la Pascua de Resurrección.