Diferencies ente revisiones de «Nevera»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Reinu Uníu +Reinu Xuníu, -\bCharres\b +Charles)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- caltien + caltién , - contien + contién )
Llinia 6:
el '''refrixerador''',<ref>{{Cita DRAE|refrixerador}}</ref>
la '''refrixeradora'''<ref>{{Cita DRAE|refrixeradora}}</ref> o'l
'''aparatu de fríu''' ye un dispositivu emplegáu principalmente en cocina y en llaboratoriu que consiste nun armariu aislláu térmicamente, con un compartimientu principal nel que se caltiencaltién una [[temperatura]] d'ente 2 y 6&nbsp;°C y tamién, frecuentemente, un compartimientu extra utilizáu para [[conxelación]] (a −18&nbsp;°C) llamáu [[conxelador]].
 
El fríu producir por aciu un sistema de [[refrigeración por compresión]], alimentáu por corriente eléctrica y, dacuando, por un sistema de [[refrigeración por absorción|absorción]] usando como combustible [[querosenu]] o [[butanu|gas butanu]].
Llinia 58:
La función d'una máquina de refrigeración ye tomar el calor del interior del refrixerador y espulsala al esterior, emplegando una fonte d'enerxía esterna pa caltener el procesu. Un refrixerador ye una [[bomba de calor]], impulsada xeneralmente por un [[motor eléctricu]]. Ye coles mesmes posible emplegar sales eutécticas o [[Refrigeración por absorción|absorción]].
 
Por que la eficiencia sía mayor, la diferencia de temperatura ente'l condensador, (que contiencontién el calor absorbíu pol refrigerante nel evaporador) y l'aire ambiente ten de ser máxima, yá que ye nesti llugar onde'l calor sale del aparatu. Por esti motivu son más eficientes pel hibiernu que pel branu y en cualquier dómina, el so consumu ye menor si asitiar nun llugar frescu. Coles mesmes tien de procurase qu'el intercambiador de calor esterno (o condensador), que suel tar na parte trasera del aparatu, tenga una bona ventilación.
 
Tamién son más eficientes y, polo tanto peracaben menos, los aparatos que disponen de dos compresores, unu pa cada compartimientu (refrigeración y conxelación). Efectivamente, si ta abriéndose costantemente la puerta del refrixerador (mientres se preparar la comida), va poner en marcha solamente unu de los dos compresores, ensin añedir fríu, que nun fai falta, al compartimientu conxelador.
Llinia 95:
Los fabricantes comerciales de [[cubu de xelu|cubitos de xelu]] ameyoren la calidá del mesmu por aciu l'usu d'agua en movimientu. Básicamente la idea ye que l'agua muévese bien rápido y a cambéu consíguese un xelu de meyor calidá.
 
Les borrafes gaseosu y sólidu como l'aire y los sólidos non disueltos son esaniciaos pola llimpieza automática del electrodomésticu, hasta tal puntu que nes máquines [[evaporador]]as horizontales l'agua contiencontién un 98% de los sólidos esaniciaos, lo cual nun podría faese col xelu puro, y eso ensin tener en cuenta qu'amás el xelu ta más fríu.
 
Nes máquines evaporadores verticales el xelu ye más nidiu, sobremanera si hai partícules nes celdes de los cubitos de xelu; sicasí, esti tipu de xelu ta menos fríu que'l xelu que se forma nes máquines evaporadores horizontales.