Diferencies ente revisiones de «Historia de Francia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Reinu Uníu +Reinu Xuníu, -\bCharres\b +Charles)
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 82:
{{AP|Segunda República Francesa}}
 
Dempués de l'abdicación de Luis Felipe por causa de los [[Revoluciones_de_1848|movimientos revolucionarios de febreru de 1848]] col oxetivu preciso y absoluto de derrocar la monarquía y establecer definitivamente una república, créase un gobiernu provisional. De febreru hasta'l 23 d'abril de 1848, fecha de les primeres eleccioneseleiciones a l'Asamblea nacional, el gobiernu provisional de la República componer de republicanos moderaos, de radicales y de socialistes. Esa etapa conozse como la República Social y Democrático».
Nes eleccioneseleiciones xenerales, les primeres con sufraxu universal masculín, el pesu del votu llabrador, tradicionalmente apoderáu poles clases más conservadores, imprime a la política nacional un francu xiru escontra la derecha. Unes primeres midíes impopulares adoptaes ensin demoranza provoquen manifestaciones de protesta en París del 23 al 26 de xunu de 1848 (les «[[Xornaes de xunu]]»). Declárase l'estáu de sitiu y la revuelta ye duramente reprimida.
El 10 d'avientu de 1848, el primer Presidente de la República francesa ye escoyíu por sufraxu universal masculín: tratar de [[Napoleón_III|Luis Napoléon Bonaparte]], sobrín de Napoleón Bonaparte. Ante la negativa de l'Asamblea a modificar la Constitución pa la so reelecciónreeleición, prepara un golpe d'Estáu que lleva a cabu'l 2 d'avientu de 1851. El 7 de payares de 1852, un nuevu plebiscitu pon fin a la Segunda República ya instaura el Segundu Imperiu.
 
=== Segundu Imperiu francés ===
Llinia 145:
Francia mientres les últimes décades foi un país pioneru de la globalización y nel desenvolvimientu y práctica de la tecnoloxía.
 
== VeaseVer tamién ==
* [[Llista de monarques de Francia]]
* [[Francia na Edá Moderna|Reinu de Francia]]
Llinia 166:
 
== Notes ==
{{listarefllistaref}}
 
== Enllaces esternos ==