Diferencies ente revisiones de «Lyndon B. Johnson»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-{{Infobox persona}} +{{Persona}})
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 7:
 
== Líder Demócrata ==
Johnson lideró a los demócrates del Senáu mientres la totalidá de los ocho años de l'alministración republicana de [[Eisenhower]], como líder de la minoría nos dos primeros años y como líder de la mayoría de los últimos seis. Al dirixir una estrecha mayoría, Johnson confió na so poder de persuasión pa caltener xunida a la bancada demócrata y axuntar más votos ente'l senadores republicanos. Como líder de la mayoría, Johnson xugó un papel decisivu na aprobación de les primeres lleis de derechos civiles en más d'ochenta años en 1957 y 1960. Un ataque al corazón en 1955 amenació con poner fin a la so carrera política, pero recuperóse totalmente y reasumió les sos funciones. La elevación de Johnson a la vicepresidencia dexó'l so escañu nel Senáu vacante en 1961, y el republicanu John G. Tower ganó una eleccióneleición especial p'asocede-y.
 
== Vicepresidencia ==
En 1952 y 1956, Johnson intentara pero nun llogró ser nomáu vicepresidente na fórmula demócrata, refiriéndose a sigo mesmu como un candidatu "occidental". La llexislatura de Texas aprobó una midida pa dexar que Johnson compitiera de forma simultánea pa la presidencia y la reelecciónreeleición al Senáu en 1960. A pesar d'estes maniobres, la so precandidatura a la Casa Blanca en 1960 fracasó, y conformóse con ser el vicepresidente de [[John F. Kennedy]]. Munchos comentaristes políticos creen qu'ensin Johnson como'l so compañeru de fórmula, Kennedy perdería les eleccioneseleiciones frente al republicanu [[Richard Nixon]]. Johnson foi nomáu por Kennedy pa encabezar el Comité del Presidente sobre la igualdá d'oportunidaes nel empléu, cargu que-y dexó trabayar en nome de los negros y otres minoríes. Como vicepresidente, tamién llevó a cabu delles misiones nel estranxeru, que-y ufiertó información llindada sobre los problemes internacionales.
 
== Presidencia de los Estaos Xuníos ==
Llinia 17:
[[Archivu:Lyndon B. Johnson taking the oath of office, November 1963.jpg|thumb|left|Lyndon B. Johnson emprestando xuramentu como [[presidente de los Estaos Xuníos]], a bordu del [[Air Force One]], tres el [[asesinatu de John F. Kennedy]] el [[22 de payares]] de [[1963]].]]
 
Johnson foi escoyíu pa un nuevu periodu presidencial el [[3 de payares]] de [[1964]], ganando les eleccioneseleiciones con un 61.1 % de los votos populares contra apenes un 38.5 % que llogró'l so rival republicanu [[Barry Goldwater]].
 
Afaláu pol so gran victoria electoral, Johnson unvió al [[Congresu de los Estaos Xuníos|Congresu]] munchos programes sociales que fueron aprobaos por ésti: ayuda federal pa la educación, les artes y les humanidaes; seguro de salú pa los vieyos ([[Melecinara]]) y pa los probes ([[Medicaid]]); viviendes de baxu costu y renovación urbana. [[La Llei de Derechu al Votu de 1965]] que finalmente dexó a los afroamericanos estaunidensesestauxunidenses allegar a les urnes. La discriminación escontra la [[inmigración]] tamién llegó al so fin: aboliéronse les cuotes por orixe nacional, lo que dexó un gran aumentu nel númberu de visaos d'inmigración pa países extraeuropeos (vease: [[Immigration and Nationality Act of 1965]]).
 
Anque aquel día la mayoría de los estaunidensesestauxunidenses algamara la prosperidá, el llibru de [[Michael Harrington]], ''The Other America'' ('La otra América'), de [[1962]], identificó la persistente probeza: nos barrios baxos urbanos, na mayoría de los vecinderos de negros y ente los blancos probes de los montes [[Apalaches]] orientales. El presidente Johnson respondió col so programa ''Guerra contra la Probeza'', qu'incluyía educación preescolar especial pa los neños probes, capacitación vocacional pa quien abandonaren la escuela y empleos de serviciu comuñal pa los mozos de los barrios baxos.
 
[[Archivu:Lyndon_Johnson_signing_Civil_Rights_Act,_July_2,_1964.jpg|thumb|left|Johnson roblando la Llei de Derechos Civiles de [[1964]]. Ente los invitaos, detrás d'él ta [[Martin Luther King Jr.]].]]
 
Con toos estos programes, l'oxetivu de Johnson yera construyir una gran sociedá (''The Great Society''): una nación onde la igualdá d'oportunidaes y una alta calidá de vida fueren el patrimoniu de toos. Anque en [[1965]] había munches razones pa sentise optimista avera del futuru de la nación, una y bones la probeza diba en descensu y los estaunidensesestauxunidenses gociaben d'una mayor prosperidá y meyor educación qu'en cualesquier otru periodu anterior de la so hestoria hubo 2 grandes crisis que provocaron que nun se presentara a la reelecciónreeleición de 1968. La primera, interna, foi'l [[movimientu polos derechos civiles n'Estaos Xuníos]] de la población negra y la segunda, esterna y la más importante, foi la [[Guerra de Vietnam]].
 
Lyndon B. Johnson morrió'l llunes [[22 de xineru]] de [[1973]] a les 4:33 P.M., del so tercer [[ataque al corazón]] nel so ranchu na ciudá [[Estaos Xuníos|estauxunidense]] de [[Johnson City (Texas)|Johnson City]], [[Texas]], a la edá de 64 años. El so salú habíase vistu afectada pol escesu nel consumu d'alcohol y el tabaquismu sumáu al estrés; l'ex presidente tuvo graves enfermedaes del corazón. Sufriera un segundu [[ataque al corazón]] en [[abril]] de [[1972]], pero fuera incapaz de dexar de fumar. Foi atopáu por axentes del [[Serviciu Secretu de los Estaos Xuníos|Serviciu Secretu]], na so cama, con un teléfonu na mano. (''The Age'', 23 de xineru de 1973, pág. 1).